پیامک آموت

خط اشتراکی چیست؟ (مزایا+ معایب)

خط اشتراکی چیست؟

خط پیامک اشتراکی چیست؟

منظور از خطوط عمومی یا اشتراکی، خطوطی است که همزمان در اختیار چندین نفر جهت ارسال پیامک به مخاطبانشان قرار می‌گیرد. یعنی وقتی شما از خط اشتراکی برای ارسال پیامک خود استفاده می‌کنید، دیگر کسب و کارها هم از آن خط استفاده می‌کنند و برای مخاطبان خود از طریق سامانه پیامکی پیامک ارسال می‌کنند.

مهم‌ترین تفاوت خطوط اشتراکی و اختصاصی در همین است؛ اینکه شماره و خط منحصر به شما باشد یا کسب و کارهای دیگر هم از آن استفاده کنند. شما باید با توجه به بودجه خود، مزایا و معایب این خطوط تصمیم بگیرید که می‌خواهید از خط اشتراکی استفاده کنید یا خط اختصاصی.

مزایای استفاده از خط اشتراکی چیست؟

خط اشتراکی چیست؟

 خط اشتراکی و استفاده از آن مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی: خط اختصاصی چیست و چه مزیتی دارد؟

خطوط اشتراکی، رایگان در دسترس قرار می گیرد

خطوط اشتراکی رایگان هستند و نیاز به تمدید سالانه هم ندارد. شما پس از تهیه پنل پیامک آموت یا حتی ثبت‌نام در دوره ده روزه رایگان، می‌توانید از خطوط اشتراکی که روی پنل قرار داده شده است استفاده کنید و پیامک خود را ارسال کنید.

خطوط اشتراکی به سرعت قابل استفاده است

در برخی سامانه‌ها شما بعد از تهیه پنل، باید تازه به فکر خرید خط اختصاصی باشید و همین مسئله زمانی را هدر می‌دهد. در صورتی که به محض خرید پنل آموت، می‌توانید از انواع خطوط اشتراکی موجود در پنل استفاده کنید..

مطلب پیشنهادی: خط خدماتی چیست؟

استفاده اشخاص حقیقی از خط اشتراکی خدماتی امکان‌پذیر است

خدماتی کردن خطوط اختصاصی فقط برای اشخاص حقوقی امکان‌پذیر است؛ یعنی کسب و کارهای کوچک یا اشخاص حقیقی نمی‌توانند درخواست خدماتی کردن خطوط را داشته باشند. اما اگر بخواهید پیامک اطلاع‌رسانی خود را با استفاده از خطوط اشتراکی خدماتی ارسال کنید، به سرعت بعد از فعال کردن دمو رایگان هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

معایب استفاده از خط اشتراکی چیست؟

علاوه بر مزایای سودمندی که خط اشتراکی دارد، مثل هر پدیده دیگری معایبی هم درد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی

خطوط اشتراکی امکان اجرای نظرسنجی ندارد

شما می‌توانید با خط اختصاصی خودتان نظرسنجی برگزار کنید و از نتایج نظرسنجی در بهبود محصول یا خدمات تان استفاده کنید؛ اما خط اشتراکی امکان برگزاری نظرسنجی را ندارد چون به صورت مشترک توسط چندین برند استفاده می‌شود.

خط اشتراکی مناسب برندسازی نیست

برندهای بزرگ اصولا از خط اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند که مخاطبان با همان شماره همیشگی آن‌ها را بشناسند و به محض دیدن شماره، بدانند که کدام برند برایشان پیامک ارسال کرده است. اما خط اشتراکی بین کسب و کارهای مختلف یکسان است و امکان برندسازی ندارد و برای کسب و کارهای بزرگ چندان مناسب نیست.

مطلب پیشنهادی: انواع اپراتورهای پیامکی

خط اشتراکی چه کاربردی دارد؟

خط اشتراکی چیست؟

وقتی شما پنل پیامک آموت را تهیه می‌کنید، سه خط به صورت اشتراکی برای شما روی پنل قرار داده شده است؛ خط عمومی، تبلیغاتی و خدماتی.

خط عمومی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود اما ارسال به بلک لیست ندارد و هزینه پیام‌های بلک لیست به پنل شما برمی‌گردد.

خط خدماتی برای ارسال پیام‌های خدماتی و اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد. یعنی بر خلاف خط اختصاصی خدماتی، اشخاص حقیقی هم می‌توانند از این خط برای ارسال پیام خدماتی استفاده کنند.

خط 98 تبلیغاتی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود اما تفاوتی که با خط عمومی دارد این است که خط تبلیغاتی قابلیت ارسال به بلک لیست را هم دارد اما خط عمومی امکان ارسال به بلک لیست ندارد.

نکته: منظور از بلک لیست خطوطی هستند که صاحبانشان پیام‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت خطوط اختصاصی و اشتراکی در چیست؟

راهنمای استفاده از خط اشتراکی

وقتی در سامانه پیامک آموت ثبت‌نام می‌کنید -چه پنل فعال کرده باشید یا کاربر دمو رایگان باشید تفاوتی ندارد- سه خط در اختیار شما قرار می‌گیرد: خط عمومی، خدماتی و تبلیغاتی که بالاتر درباره هر یک و کاربردش توضیح دادیم.

شما وارد پنل می‌شوید و گزینه ارسال پیامک را انتخاب می‌کنید. حالا نحوه ارسال خود را مشخص می‌کنید (ارسال تکی، لیست، پیامپ و …). گزینه ادامه را که انتخاب کنید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود و می‌توانید نوع خط خود را همان‌جا استفاده کنید.

در واقع شما به محض فعال کردن سامانه و ورود به آن می‌توانید از خطوط اشتراکی که در اختیارتان قرار گرفته است استفاده کنید و نیازی به خرید خط ندارید. از آن جایی که خرید خط شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و ممکن است زمان‌بر باشد، استفاده از این خطوط اشتراکی در پنل پیامک آموت می‌تواند سرعت کار شما را تا اندازه قابل توجهی بالا ببرد.

مطلب پیشنهادی: پیامک BTS چیست؟

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

خطوط ارسال پیامک به شکل‌های مختلفی ممکن است تقسیم‌بندی شود که یک نوع آن، تقسیم کردن خطوط پیامکی به اشتراکی و اختصاصی است. اینکه خط مورد نظر، مختص یک کسب و کار است یا چندین کسب وکار به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند. استفاده از خط اشتراکی یا خرید خط اختصاصی بستگی به بودجه شما و هدف شما در ارسال پیامک دارد. در این مقاله مزایا، معایب و کاربرد خط اشتراکی را بررسی کردیم که مطالعه آن شما را درباره این موضع کاملا روشن خواهد کرد.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی