پیامک آموت

خط خدماتی چیست؟

خط خدماتی چیست؟ در سال‌های اخیر یکی از روش‌های تبلیغاتی موثر ارسال پیامک به شماره تلفن‌های همراه است، اما برخی از کاربران به دلیل ‌عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، این پیامک‌ها را مسدود می‌کنند چرا که بدون رضایت آن‌ها، پیامک‌های تبلیغاتی برای‌ آن‌ها ارسال می‌شود. گروه دیگری از پیامک‌هایی که به شماره تلفن‌های همراه ارسال می‌شوند، پیامک‌های خدماتی هستند که برای اطلاع‌رسانی به افراد، پیامک با محتوای اطلاعات، به خطوط تلفن همراه ارسال می‌شوند. پیامک‌های اطلاعاتی، از خطوط خدماتی ارسال می‌شوند.
خط خدماتی چیست؟
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

خط خدماتی چیست؟

خطوط خدماتی تنها محتوای اطلاع‌رسانی را در قالب پیامک برای کاربران ارسال می‌کنند. اگر قصد ارسال پیامک‌های تبریک، تسلیت، تبلیغات، تخفیفات و پیامک‌های مشابه را دارید، باید از خطوط تبلیغاتی استفاده کنید. خطوط خدماتی تنها برای ارسال پیامک جهت اطلاع‌رسانی افراد قابل استفاده هستند و این اطلاع‌رسانی با رضایت کاربران صورت می‌گیرد. هر سازمان یا ارگانی با توجه به فعالیت خود، پیامک‌های مرتبط را برای کاربرانی که خود، درخواست دریافت پیامک را داشته اند، ارسال می‌کند. ارسال هرگونه پیام تبلیغاتی از این خطوط امکان‌پذیر نخواهد بود. به هنگام دریافت خطوط خدماتی باید یک تعهدنامه را امضا کنید، اگر به تعهدات خود پایبند نباشید و پیامک‌های حاوی تبلیغات را ارسال کنید، پس از چندین بار اخطار، خطوط خدماتی شما مسدود خواهد شد. سرعت ارسال پیامک از خط خدماتی با خط تبلیغاتی هیچ تفاوتی ندارد.

کاربرد خط خدماتی چیست؟

خط خدماتی چیست؟

حال که پاسخ خط خدماتی چیست؟ را دریافت کردید، کاربردهای آن را بیشتر توضیح خواهیم داد. خطوط خدماتی کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند، هر صنف و کسب و کاری که باید در خصوص خدمات خود اطلاعاتی را به کاربران خود ارائه دهد، می‌تواند با خطوط خدماتی در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. توجه داشته باشید افراد عادی نمی‌توانند از خطوط خدماتی با پیش ‌شماره‌های 1000، 2000، 3000، 50001، 50002 و 50003 استفاده کنند؛ برای رفع چنین چالشی، پنل پیامک آموت دو راهکار ارائه می‌دهد: یکی خرید خط خدماتی 9000 که افراد حقیقی هم با داشتن تصویر اینماد، روزنامه رسمی یا جواز کسب قابل استعلام می‌توانند آن را تهیه کنند و دیگری استفاده از خط خدماتی اشتراکی که در پنل پیامک آموت قرار داده شده است.

بیشتر بدانید: اپراتور 9000 چیست؟

 همچنین باید متذکر شویم پیامک خدماتی تنها برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه می‌دهند، ارسال می‌شود.

بیشترین کاربرد خطوط خدماتی ارسال اطلاعات بانکی است. زمانی که شما به بانک مراجعه می‌کنید، برای دریافت اطلاعات واریز و برداشت، درخواست ارسال پیامک می‌کنید. این نوع پیامک‌ها با رضایت شما، از خطوط خدماتی ارسال می‌شوند. دانشگاه و مدارس نیز برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان و دانش آموزان، در خصوص برگزاری کلاس‌ها و ثبت نام، اطلاعاتی را ارسال می‌کنند که این اطلاعات نیز توسط خطوط خدماتی انجام می‌شود.

علاوه بر این بسیاری از فروشگاه‌ها، مراکز بیمه، مراکز درمانی، سازمان‌های دولتی و صنوف مختلف برای اطلاع‌رسانی به کاربران خود در خصوص ثبت نام‌ها، مهلت‌ها، پیگیری‏‌ها، نام کاربری و رمز عبور، به خطوط خدماتی نیاز دارند.

تمام فروشگاه‌های آنلاین که کالاهایی را به فروش می‌رسانند برای اطلاع‌رسانی به خریداران خود در زمینه اطلاع از وضعیت سفارش، کد مرسوله، کد پیگیری ارسال و تاریخ تحویل به خطوط خدماتی نیاز دارند.

ویژگی‌های خط خدماتی چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های خط خدماتی این است که پیامک‌های حاوی اطلاعات، به شماره تلفن‌هایی که در بلک لیست نیز قرار گرفته اند، ارسال می‌شود. با توجه به درخواست کاربر جهت دریافت پیامک خدماتی، هیچ گونه ناراحتی و نارضایتی برای کاربر در پی نخواهد داشت. هیچ محدودیتی برای انتخاب کاربر و ارسال پیامک وجود ندارد، پیامک‌ها به صورت انبوه برای کاربران بسیاری ارسال می‌شوند. با توجه به هدف که اطلاع‌رسانی است، در زمان صرفه جویی می‌شود و امکان استفاده از خدمات در زمان مشخص فراهم می‌شود.

انواع خط خدماتی اشتراکی

حالا که یک آشنایی کلی با خط عمومی برایتان حاصل شده است، زمان آن است که با انواع خط خدماتی هم آشنا شوید. خطوط خدماتی به دو دستته اختصاصی و اشتراکی تقسیم می‌شوند. خطوط اشتراکی خطوطی هستند که به صورت مشترک در اختیار برندها قرار می‌گیرند. مثل خط خدماتی اشتراکی که سامانه پیامک آموت در اختیار کسب و کارها قرار میدهد تا بتوانند در سریع‌ترین زمان، پیام‌های خدماتی خود را ارسال کنند.

خط خدماتی عمومی

استفاده از خط خدماتی عمومی به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد که پیام خود را حتی به لیست سیاه مخابرات هم ارسال کنند. اگر قصد خدماتی کردن خط اختصاصی خود را داشته باشید، باید مدارک حقوقی یک شرکت ثبت شده را داشته باشید که برای کسب‌وکارهای آنلاین یا کوچک تقریبا ممکن نیست.

علاوه بر این نکته، خدماتی کردن خطوط زمان‌بر است؛ برای خدماتی کردن خطوط زمانی حدود 1 ماه نیاز دارد. اگر برای ارسال پیام خدماتی به بلک لیست عجله دارید و زمانی برای تهیه خط خدماتی ندارید، استفاده از خط خدماتی عمومی که در سامانه آموت قرار داده شده است، بهترین انتخاب است.

خط خدماتی اختصاصی

شما می‌توانید در صورت نیاز، برای کسب و کار خودتان خط اختصاصی تهیه کنید و پیام‌های خدماتی را از این طریق ارسال کنید. داشتن خط خدماتی اختصاصی دو مزیت مهم برایتان خواهد داشت:

  • امکان دریافت پیامک از سمت مخاطبین وجود دارد
  • داشتن شماره اختصاصی برای یک کسب و کار نوعی اعتبار دانسته می‌شود

اگر شرکت حقوقی هستید و بازاریابی پیامکی شما به صورت مدام درحال اجراست، پیشنهاد ما به شما خرید یک خط اختصاصی خدماتی خواهد بود؛ چرا که به مدت طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید و دریافت پیامک هم داشته باشید. از طرفی هم مشتریان و مخاطبین شما، برند را با همان شماره خواهند شناخت.

خطوط خدماتی برای ارسال چه پیام‌هایی مناسب است؟

خط خدماتی چیست؟

هر پیامکی که با هدف اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود، باید با خطوط خدماتی انجام شود. پیامک‌هایی همچون کد فعال سازی، کد رهگیری، سر رسید اقساط، تمدید قراردادها همچون بیمه، لغو یا برگزاری کلاس‌ها را می‌توان با خطوط خدماتی ارسال کرد.

خطوط اختصاصی

اشخاص حقوقی که با خطوط اختصاصی پیامک را برای کاربران خود ارسال می‌کنند، برای ارسال کدها و پیامک‌های مهم به کسانی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را بسته اند، با مشکل مواجه می‌شوند. اما سازمان‌ها و موسساتی که دارای خطوط اختصاصی هستند، می‌توانند این خطوط را به خطوط خدماتی تغییر دهند. اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت می‌توانند برای گرفتن خطوط خدماتی اقدام کنند. پروسه تبدیل خطوط اختصاصی به خدماتی بین ۲ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد. توجه داشته باشید اشخاص حقیقی که قصد استفاده از خطوط اختصاصی دارند، باید تصویر اینماد، روزنامه رسمی یا جواز کسب قابل استعلام داشته باشند. اشخاص حقوقی هم با شناسه ملی، شماره ثبت و سفته می‌توانند برای دریافت خطوط خدماتی اقدام کنند.

خطوط اشتراکی

اما کسانی که شخصیت حقوقی ندارند، به این معنا که شرکت ثبت شده ندارند، نیز می‌توانند از خطوط خدماتی استفاده کنند. این خطوط، خطوط اشتراکی نام دارد و برای کسانی که در زمینه سایت‌ها، نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کنند، مناسب است. بسیاری از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها، برای تکمیل فرایند ثبت نام، باید پیامک حاوی کد تایید، رمز عبور و نام کاربری را برای کاربران خود ارسال کنند، از طریق خطوط اشتراکی این مشکل رفع شده است. حتی برای کسانی که در بلک لیست مخابرات هستند نیز این نوع پیامک‌ها ارسال می‌شود.

خطوط پیامک آموت

اشخاص حقیقی نگران نباشند، از طریق خطوط پیامک آموت می‌توانید پیامک‌های اطلاعاتی خود را به همه کاربران حتی کسانی که در بلک لیست سیاه مخابرات قرار دارند، ارسال کنید. اشخاص حقیقی با در دست داشتن جواز کسب یا جواز صنف می‌توانند برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی از خطوط پیامک آموت استفاده کنند. اشخاص حقیقی کسانی هستند که کسب و کار‌ آن‌ها شرکت و سازمانی ندارد و جزو کسب و کارهای کوچک و خانگی به شمار می‌آیند. این گروه از افراد برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌توانند از خطوط خدماتی پیامک آموت استفاده کنند.

نتیجه گیری و جمع بندی

امروزه اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، برای جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در زمان بسیار اهمیت دارد. شرکت ارتباطات سیار ایران با تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی، شرایطی را فراهم کرده است تا همه کاربران بتوانند از پیامک‌های خدماتی بدون مزاحمت برای‌ آن‌ها استفاده کنند. خطوط خدماتی به دو صورت اختصاصی و اشتراکی برای اشخاص حقوقی قابل استفاده است. اما اشخاص حقیقی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه پیامک آموت، از امکانات خرید خط خدماتی بهره‌مند شوند و پیامک‌های حاوی اطلاعات را به کاربران خود ارسال کنند. این مجموعه علاوه بر ارسال پیامک خدماتی، پیامک‌های تبلیغاتی را به صورت انبوه، در زمان کوتاه، به تمام خطوط تلفن همراه در سراسر ایران ارسال می‌کند. مجموعه ما با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی مشاغل، کسب و کار شما را در زمان کوتاهی به میلیون‌ها نفر معرفی خواهد کرد.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی