پیامک آموت

خط اختصاصی چیست و چه مزیتی دارد

این روزها بسیاری از کسب و کارها برای ماندن در میدان رقابت نیازمند استفاده از امکاناتی هستند تا بتوانند به واسطه‌ آن‌ها فروش خود را افزایش دهند. بازاریابی پیامکی از جمله امکاناتی است که از طریق آن می‌توان با مشتریان تعامل برقرار کرد و برای جلب رضایت‌ آن‌ها به عرضه محصولات و یا خدمات باکیفیت پرداخت. باید خاطر نشان کرد در سامانه‌های پیام کوتاه شماره‌های ارسال کننده به سه دسته خدماتی، اختصاصی و عمومی تقسیم بندی می‌شوند. گفتنی است کاربرانی که می‌خواهند علاوه بر ارسال پیامک، بیشتر با مشتریان خود ارتباط و تعامل داشته باشند، می‌بایست از خط اختصاصی استفاده کنند. اما خط اختصاصی چیست؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید. ما در این مقاله قصد داریم به سوال خط اختصاصی چیست؟ پاسخ دهیم و مطالبی را در خصوص مزایا، انواع و تفاوت خطوط اختصاصی با اشتراکی و غیره با شما به اشتراک بگذاریم.
خط اختصاصی چیست؟
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

خط اختصاصی چیست؟

در پاسخ به سؤال خط اختصاصی چیست؟ باید گفت یکی از راه‌های ارتباط با مشتریان در ارسال پیامک‌های انبوه، استفاده از خط اختصاصی است. خط اختصاصی شرایطی را فراهم می‌کند تا مخاطبان بتوانند مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای پیشنهادها و انتقادات خود را با کاربر به اشتراک بگذراند. گفتنی است ارسال پیامک‌های انبوه و دریافت پاسخ‌ آن‌ها تنها از طریق خطوط اختصاصی امکان‌پذیر است. از این رو اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید در خرید و فروش خود پیشرفت داشته باشید،  خرید خط اختصاصی و بهره مندی از انواع آن می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

داشتن خط اختصاصی چه مزیتی دارد؟

خط اختصاصی چیست؟

پس از پاسخ به سؤال خط اختصاصی چیست؟ نوبت به بررسی مزیت‌های داشتن خط اختصاصی می‌رسد:

  • می‌توان گفت خط اختصاصی بستری را مهیا می‌کند تا بتوانید از مخاطب خود پاسخ دریافت کنید.
  • تحلیل پاسخ‌های دریافتی و پس از آن پاسخ به پیام‌های دریافتی از طریق سامانه پیام کوتاه را می‌توان به عنوان یکی از مزیت‌های خط اختصاصی معرفی نمود.
  • از خطوط اختصاصی می‌توان به عنوان صندوق انتقادات و پیشنهادات مشتریان استفاده نمود. بررسی انتقادات و پیشنهادها به کاربر این امکان را می‌دهد تا کسب و کار خود را در راستای جلب رضایت مشتریان بهبود بخشد و در نتیجه به مشتری و فروش بیشتری دست یابد.
  • یکی دیگر از مزیت‌های داشتن خط اختصاصی این است که کاربر می‌تواند پس از خرید خطوط اختصاصی به صورت شخصی از شماره‌ی آن استفاده نماید. از طرفی دیگر این شماره منحصر به فرد و به صورت اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. هم چنین امکان مشاهده پیام‌های دریافتی از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه برای کاربر وجود دارد.

انواع خطوط اختصاصی

در بخش‌های قبلی در خصوص خط اختصاصی چیست و مزیت‌های آن صحبت کردیم، حال قصد داریم به معرفی انواع خطوط اختصاصی بپردازیم و شما را بیشتر با این نوع خطوط آشنا کنیم. اگر دقت کرده باشید تمامی پیامک‌های تبلیغاتی به واسطه‌ی شماره‌های مختلفی برایتان ارسال می‌شود. همانطور که می‌دانید خطوط اختصاصی همانند تلفن همراه نیازمند اپراتورهای مختلفی است. از این رو اپراتورهای مختلف با پیش شماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000، 9000 و 021 وجود دارند که هر یک از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و در کیفیت و تعرفه ارسال پیام متفاوت عمل می‌کنند. اما ناگفته نماند ارسال پیامک‌های انبوه و برخی ویژگی‌ها در تمامی انواع خطوط اختصاصی یکسان است.

به عنوان مثال پیش شماره 1000 به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیش شماره برای خطوط اختصاصی شناخته می‌شود که به ارسال پیام با سرعت بالا معروف است. به همین دلیل اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی از این پیش شماره استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های اپراتور 2000 می‌توان به بازگشت هزینه پیامک‌های ارسال نشده به بلک لیست اشاره نمود. سرعت بالا در ارسال پیام و گزارش گیری پیامک‌های ارسالی به صورت دقیق از دیگر ویژگی‌های پیش شماره 2000 به شمار می‌آید.

بیشتر بدانید: اپراتور 9000 چیست؟

امکاناتی که با خط اختصاصی قابل پیاده‌سازی است؟

خط اختصاصی همانند سایر خطوط از امکاناتی برخوردار است که کاربر با استفاده از این خطوط می‌تواند از‌ آن‌ها بهره‌مند شود:

  • امکان ارسال تکی از طریق خطوط اختصاصی،
  • ارسال پیام به صورت انبوه،
  • امکان دریافت پیامک از سوی مخاطب و امکان استفاده از آن به عنوان شماره شخصی به منظور بازاریابی کسب و کار از جمله امکاناتی است که با خط اختصاصی قابل پیاده‌سازی است.
  • هم چنین باید خاطر نشان کرد کاربر با داشتن یک خط اختصاصی در سامانه پیام کوتاه قادر است تا از امکاناتی همچون ارسال پاسخ برای پیامک‌های دریافتی به صورت خودکار، نوبت دهی از طریق پیام کوتاه و منشی عضویت و برگزاری مسابقه، قرعه کشی و نظرسنجی و غیره استفاده کند.

تفاوت داشتن خط اختصاصی با اشتراکی چیست؟

خط اختصاصی چیست؟

همانطور که در پاسخ به سؤال خط اختصاصی چیست گفته شد، یکی از راه‌هایی که می‌توان به صورت انبوه پیامک ارسال کرد، استفاده از خطوط اختصاصی است. اما برای ارسال انبوه پیامک علاوه بر خط اختصاصی می‌توان از خط عمومی نیز بهره گرفت. با این وجود که هر کدام از ویژگی‌ها و امکانات خاصی برخوردار هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا تفاوت‌هایی میان خط اختصاصی با اشتراکی وجود داشته باشد:

  • برای خط اختصاصی هر پنلی منحصر به فرد بوده و تکراری نیست. در صورتی که خط عمومی را می‌توان به صورت اشتراکی در پنل‌های مختلفی استفاده نمود و در یک زمان پیامک ارسال کرد.
  • از دیگر تفاوت‌های داشتن خط اختصاصی با اشتراکی می‌توان به قیمت و تعرفه‌ آن‌ها اشاره کرد. به طوری که متناسب با نیاز کاربر، خطوط اختصاصی در قیمت‌های مختلف ارائه می‌شود. اما ارائه خطوط اشتراکی در پنل‌ها به صورت رایگان است.
  • ذخیره شماره اختصاصی برای مخاطب امکان‌پذیر است. در حالی که شماره عمومی‌ برای مخاطب هیچ کاربردی ندارد و ذخیره‌ی آن عملا کار بی معنا و بی فایده‌ای است.
  • امکان ارتباط دو طرفه با مخاطب از قابلیت‌های خطوط اختصاصی است. در حالی که این ویژگی در خطوط اشتراکی وجود ندارد. کاربر خطوط اختصاصی می‌تواند از سوی مخاطب پیامک دریافت کند، اما کاربر خطوط عمومی امکان استفاده از این قابلیت را ندارد.

خط تبلیغاتی اختصاصی

خطوط تبلیغاتی اختصاصی همان خطوطی هستند که متعلق به یک کسب و کار است و برای همان استفاده می‌شود. این خطوط امکان ارسال به بلک لیست را ندارد اما پس از خرید می‌توان به عنوان شخص حقوقی اقدام کرد و با ارائه سفته و مدارک آن را به خط خدماتی تبدیل کرد تا امکان ارسال پیام خدماتی به بلک لیست هم فراهم شود.

آیا تعرفه خطوط اختصاصی با دیگر خطوط متفاوت است؟

همانطور که در بخش خط اختصاصی چیست به آن اشاره شد، خطوط اختصاصی انواعی دارد. به این صورت که پیش شماره‌های مختلفی همچون 1000، 2000، 3000، 5000، 9000 و 021 را می‌توان به عنوان انواع خطوط اختصاصی معرفی نمود. گفتنی است تعرفه آن‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارد. در نهایت خطوط اختصاصی در پنل‌های منحصر به فرد با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود و در مقایسه با دیگر خطوط از تعرفه‌‌ متفاوتی برخوردار است. از این رو می‌توانید برای اطلاع از تعرفه انواع خطوط و خرید خط اختصاصی، با مشاوران ما در وبسایت آموت در ارتباط باشید.

نتیجه گیری و جمع‌بندی

به طور کلی اگر استفاده از بازاریابی پیامکی به منظور تبلیغات برای کسب و کار به صورت درست و اصولی انجام شود، می‌تواند نقش موثری در رشد و پیشرفت کسب و کار داشته باشد. بهره مندی از خطوط اختصاصی یکی از روش‌های بازاریابی پیامکی است که کاربر از طریق آن می‌تواند تعامل و ارتباط دو طرفه با مشتریان خود داشته باشد و از پیشنهادها و انتقادات‌ آن‌ها در جهت فروش بیشتر استفاده نماید. ما در این مقاله سعی کردیم با پاسخ به سؤال خط اختصاصی چیست؟ و بررسی مزیت‌ها، انواع خطوط اختصاصی، امکانات و تفاوت آن با خط اشتراکی شما را با این نوع خط در سامانه پیامکی آشنا کنیم.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی