پیامک آموت

انواع اپراتورهای پیامکی (همراه با معایب و مزایای هر کدام)

حتما شما هم در طول روز با چندین پیامک تبلیغاتی که به خط تلفن همراه شما ارسال می‌شود، مواجه شده‌اید؛ صاحبان کسب و کارها از انواع اپراتورهای پیامکی جهت ارسال پیام تبلیغاتی به مخاطبان خاص و عام استفاده می‌کنند. شما هم اگر کسب و کاری مخصوص خود را راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید از این اپراتورها برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کرده و در مسیر جذب مشتری بیشتر قرار بگیرید. در حال حاضر اپراتورهای مختلفی در کشور موجود هستند که شما پیش از اقدام باید مزایا و معایب هر کدام را به خوبی بررسی کرده و سپس یک پنل پیامکی جهت ارسال پیام‌های تبلیغاتی خریداری کنید.
انواع اپراتورهای پیامکی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

معرفی انواع اپراتورهای پیامکی

 بدون کمک پنل پیامکی امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی و پیامک به صورت انبوه وجود نخواهد داشت. انواع اپراتورها خط یا شماره‌هایی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که از طریق آن‌ها می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنند. در ادامه با این اپراتورها آشنا خواهیم شد.

انواع خطوط ارسال پیامک

برای دریافت خط از انواع اپراتورهای پیامکی باید به پنل اس ام اس دسترسی داشته باشیم؛ برای تهیه پنل پیامکی می‌توانید با کارشناسان فروش پیامک آموت تماس بگیرید. انواع خطوط ارسال پیامک به دو نوع خصوصی و عمومی دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

به طور کلی این خطوط جهت ارسال پیامک طراحی شده‌اند. پیام‌هایی که از طریق خطوط عمومی ارسال می‌شوند، امکان پاسخ از سمت مخاطب را ندارند. از این خطوط تنها برای ارسال پیام استفاده می‌شود. در مقابل خطوط اختصاصی شرایطی را فراهم می‌کنند تا در صورت نیاز مخاطب هم بتواند پیامک ارسال کند.

تمامی خطوط از انواع اپراتورهای پیامکی با پیش‌شماره‌هایی مانند هزار، دو هزار، سه هزار، پنج هزار، 021 و 026 ارائه می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مطلب پیشنهادی: محدودیت ارسال پیامک در اپراتورهای مختلف

معرفی محبوب‌ترین سرشماره‌های پیامکی در ایران

انواع اپراتورهای پیامکی

صاحبان کسب و کار با دریافت پنل پیامکی یا خط اختصاصی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و پیام‌های تبلیغاتی ارسال کنند. برای ارسال پیام شما به یک خط پیامکی احتیاج دارید و اپراتورهای پیامکی سرشماره‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه به چند سرشماره پیامکی محبوب در کشور اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی: تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی

سرشماره 1000

سرشماره هزار یکی از بهترین و قدیمی‌ترین انواع اپراتورهای پیامکی محسوب می‌شود که از سرعت بسیار بالایی در ارسال پیام برخوردار است. همچنین در این اپراتور قابلیت انتخاب خط با شماره مورد نظر کاربران نیز وجود دارد. به این معنا که شما می‌توانید 3 تا 10 رقم بعد از پیش‌ شماره هزار، شماره دلخواه خود را انتخاب کنید.

ادامه مطلب: اپراتور 1000 چیست؟

انواع اپراتورهای پیامکی در کنار مزیت، معایبی هم دارند که باعث تفاوت میان آن‌ها می‌شوند. این اپراتور قیمت بالایی را برای خطوط رند در نظر گرفته است که باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.

مطلب پیشنهادی: پنل اس ام اس چیست؟

سرشماره 2000

اگر هزینه بالای خط پیامکی برای شما اهمیت چندانی نداشته و بیشتر به کیفیت امکانات آن توجه دارید، انتخاب سرشماره 2000 گزینه مناسبی خواهد بود. سرعت ارسال پیام در این اپراتور بالا بوده و در صورت وجود هر گونه مشکل مانند خاموش بودن تلفن همراه، بعد از 48 ساعت هزینه ارسال پیامک به کاربر برگردانده می‌شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اپراتور 2000 بررسی و گزارش‌گیری دقیق است. به هر دلیلی اگر پیام ارسال نشود بدون هیچ دیرکردی طی 48 ساعت هزینه مربوطه برگشت خورده و به دست شما می‌رسد. تنها نقطه منفی این اپراتور قیمت بالای خطوط است که بسیاری از کاربران توانایی خرید آن‌ها را ندارند.

ادامه مطلب : اپراتور 2000 چیست؟

سرشماره 3000

یکی دیگر از انواع اپراتورهای پیامکی، اپراتور سه هزار است که هیچ تفاوت قیمتی بین خطوط رند و معمولی آن وجود ندارد. البته از ذکر این مورد غافل نمانیم که اگر قصد انتخاب خط 8 رقمی را داشته باشید، هزینه آن افزایش پیدا خواهد کرد. بیشترین موارد استفاده این سرشماره به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی اختصاص دارد.

این سرشماره نیز سرعت ارسال مطلوبی دارد. اپراتور سه هزار قابلیت گزارش‌گیری دقیقی را داشته و سرعت عمل آن در این پروسه و بروزرسانی گزارش قابل توجه است. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار چندان علاقه‌ای به انتخاب این اپراتور ندارند. به این دلیل که امکان انتخاب خطوط یازده و سیزده رقمی وجود نداشته و همچنین شما نمی‌توانید اعدادی را به دلخواه بعد از سرشماره 3000 انتخاب کنید. در واقع برای انتخاب شماره به خصوص شماره‌های رند با محدودیت مواجه هستید.

ادامه مطلب : اپراتور 3000 هزار چیست؟ 

سرشماره 50001

این سرشماره دارای سرعت مطلوبی از ارسال بوده اما عدم گزارش‌گیری مناسب و دقیق باعث شده تا طرفداران کمتری داشته باشد. یکی دیگر از مزایای سرشماره 50001 تعرفه بسیار عالی خطوط و شماره های رند است. اما برای ارسال لینک با این سرشماره نیاز به مدرک دارید که از معایب آن به شمار می‌رود.

سرشماره 50003

اگر بخواهیم درباره مزیت‌های این سرشماره صحبت کنیم شاید بازگشت هزینه‌ی پیامک‌های ارسال‌نشده و ناموفق به صورت خودکار مهم‌ترین مزیت آن باشد. قابلیت گزارش‌گیری دقیق و سرعت مناسب در ارسال پیامک هم از دیگر مزایای این  سر شماره به حساب می‌آید.

البته که این سرشماره در کنار مزیت‌هایش، عیوبی نیز دارد که می‌توان از ارسال لینک با ارائه ی مدارک به عنوان اساسی‌ترین مشکل آن اشاره کرد.

سرشماره 50004

این سرشماره برای کسب‌وکارهای آنلاین و کوچک هم بسیار مناسب است چرا که قابلیت ارسال لینک بدون ارائه ی مدارک را دارد. این سرشماره همچنین قابلیت دریافت گزارش دقیق پس از به روز نمایی گزارش تحویل را نیز دارد. بهتر است بدانید که این سرشماره در خطوط اختصاصی رند و غیررند تفاوت قیمت دارد.

سرشماره 9000

یکی از جدیدترین انواع اپراتورهای پیامکی، سرشماره 9000 است؛ از مزایای آن می‌توان به امکان ارسال لینک و عدم نیاز به تمدید سالیانه اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برای خرید سرشماره نه هزار تنها امکان انتخاب خطوط هشت رقمی وجود دارد. خرید این خطوط برای افراد حقیقی محدودیتی نداشته و با دریافت مجوز اینماد شما قادر به خرید این خط خواهید بود. از دیگر مزایای این اپراتور می‌توانیم به ثبت سرشماره با مالکیت دائمی و دریافت و ارسال پیامک با سرعت بالا اشاره کنیم.

ادامه مطلب: اپراتور 9000 هزار چیست؟ 

کدام اپراتور پیامکی مناسب من است؟

انواع اپراتورهای پیامکی

در این مطلب به انواع اپراتورهای پیامکی اشاره مختصری داشتیم. هر کدام از این اپراتورها دارای سرشماره‌های متفاوتی بوده و مزایا و معایب مختلفی دارند. برای انتخاب یکی از اپراتورهای پیامکی باید به بودجه خود توجه داشته باشید. همچنین اگر رند بودن خط یا تعداد ارقام آن برای شما اهمیت دارد نیز باید ویژگی‌های هر کدام از اپراتورها را به دقت بررسی کنید.

کدام پیش شماره برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب‌تر است؟

انتخاب یکی از انواع اپراتورهای پیامکی به نیازهای شما و کسب و کارتان بستگی دارد. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، باید بر روی هزینه‌ها نظارت و مدیریت کاملی داشته باشید. به همین جهت انتخاب اپراتوری با هزینه مقرون‌به‌صرفه قطعا گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : تفاوت خطوط ارسال پیامک 1000، 2000، 3000، 5000 و 9000

هر کدام از اپراتورهای پیامکی ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما باید با توجه به نقاط قوت و ضعف آن‌ها، انتخابی معقول و مناسب داشته باشید. به همین جهت پیش از خرید پنل پیامکی حتما انواع اپراتورهای پیامکی را بررسی کرده و به نتیجه مشخصی از گزینه‌های انتخابی خود برسید.

برای مشاهده قیمت پنل پیامکی به صفحه تعرفه سر بزنید.

نتیجه گیری و جمع بندی

توسعه کسب و کار به تبلیغات و بازاریابی آن بستگی دارد و ما به عنوان افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را داریم باید تمرکز اصلی را بر روی فاکتور تبلیغات بگذاریم. برای بازاریابی روش‌های مختلف و متنوعی مانند استفاده از انواع اپراتورهای پیامکی وجود دارد که مجموع تمام آن‌ها ما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی