پیامک آموت

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی

در وهله اول مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بدانید این است: شما در هیچ زمانی از شبانه‌روز، نباید مزاحم دیگران شوید. هدف اصلی ارسال پیام تبلیغاتی، ایجاد شناخت و ماندگاری در ذهن مخاطب است، اما نه به هر قیمتی… قرار نیست با ارسال پیامک بی موقع- مثلا صبح زود یا سر ظهر- مخاطبان خود را از خواب بیدار کنید و با عصبانی کردن آن‌ها در ذهن‌شان ماندگار شوید.

اما سوال اساسی این است که چه زمانی بهترین زمان ارسال پیام تبلیغاتی از پنل پیامکی است؟ پاسخ این سوال با توجه به کسب و کار شما، متفاوت است. اگر رستوران دارید، طبیعتا زمان ناهار و شام، اوج پیک کاری شما خواهد بود؛ یا مثلا در ماه رمضان، نزدیک افطار، اوج شلوغی کار شما خواهد بود، در نتیجه، می‌توانید قبل از افطار پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و خود را به مشتریان بالقوه یا مشتریان وفادارتان، یادآوری کنید.

یا مثلا در تایم ناهار، اصولا کارمندان در حال استراحت هستند و توجه بیشتری به گوشی خود دارند، در نتیجه می‌توانید با ارسال یک پیامک تبلیغاتی حاوی کد تخفیف، توجه آن‌ها را به برند و محتوای تبلیغاتی‌تان جلب کنید. همه این‌ها بستگی به نوع کسب و کار شما و شناختی دارد که از مشتریان خود دارید؛ این نکته را هم بدانید که کارشناسان فروش پیامک آموت، می‌توانند با توجه به شناختی که از کسب و کارهای مختلف دارند، در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

مطلب پیشنهادی: نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی

نکات بهترین زمان برای پیام دادن

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بهتر است از کل به جزء برسیم؛ چه روزی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب است؟ این نکته هم تا اندازه زیادی بستگی به کسب و کار شما دارد. عده‌ای معتقدند شنبه وقت مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست، در صورتی که این موضوع هم انعطاف‌پذیر است. مثلا اگر یک موسسه برگزار کننده کلاس‌های کنکور باشد، قطعا شنبه زمان خوبی برای ارسال پیام تبلیغاتی به دبیرستانی‌ها و افراد کنکوری خواهد بود. یا مثلا برای باشگاه‌های ورزشی شاید شنبه روز بسیار مناسبی باشد که یک پیام تبلیغاتی ارسال کنند و افرادی که در گذشته مشتری آن بوده‌اند را به برگشت دوباره به باشگاه تشویق کنند. چون شنبه‌ها افراد انگیزه بیشتری برای شروع یک کار جدید یا گرفتن تصمیم جدید دارند.

برای برخی کسب و کارها هم اتفاقا آخر هفته‌ها زمان مناسب‌تری است؛ مثلا برای یک شهربازی، سینما یا مرکز خرید، شاید ارائه یک کد تخفیف و ارسال آن در قالب پیامک تبلیغاتی در اخر هفته‌ها، بتواند یادآوری و محرک خوبی باشد تا افراد وقت تفریح و استراحت‌ آخر هفته‌شان را در سینما، شهربازی یا رستوران مذکور بگذرانند.

مطلب پیشنهادی: پیامک تبلیغاتی چیست؟

پس شما باید کسب و کارتان را بشناسید و نیاز مخاطب را هم در نظر بگیرید و بر اساس آن زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. مثلا باید بدانید که برای یک فروشگاه زنجیره‌ای، ارسال کد تخفیف یا پیامک تبلیغاتی اوایل ماه که اصولا کارمندان حقوق می‌گیرند، کار هوشمندانه و بسیار درستی است. با به کارگیری چنین فنونی می‌توانید تبلیغات پیامکی خود را تاثیرگذار تر ارسال کنید.

اهمیت زمان در بازاریابی پیامکی

حالا که از اهمیت زمان در بازاریابی پیامکی آگاه شده‌اید و با بررسی دقیق کسب و کارتان، روز مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی را پیدا کرده‌اید، باید زمان درستی از روز را هم برای ارسال پیامک شناسایی کنید. زمان مناسب ارسال پیامک هم درست مانند روز درست آن، بستگی به کسب و کار شما دارد؛ اما قاعده‌ای کلی هم دارد؛ که هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

ساعت 9 تا 13 بهترین زمان ارسال پیامک در روز

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی

اگر تصمیم دارید در تایم صبح پیامک خود را ارسال کنید، ساعت 9 صبح تا 13 بهترین زمان است؛ قبل از این زمان، ممکن است افراد زیادی خواب باشند و دریافت پیامک تبلیغاتی در آن زمان از روز برایشان ناخوشایند باشد. اما بعد از ساعت 9 صبح اکثر افراد نه تنها بیدار هستند، بلکه در حال انجام فعالیت‌های روزانه هستند که همین باعث می‌شود توجه زیادی به پیامک شما داشته باشند.

ساعت 17 تا 20،  بهترین زمان ارسال پیامک در شب

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بعد ساعت 13 ممکن است افراد زیادی خواب باشند یا توجهی به گوشی همراه یا پیام شما نداشته باشند. به همین علت بعد از ساعت 17 تا قبل از ساعت 20 بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ماهیت کسب و کار شما تعیین می‌کند که چه زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی بهتر است. برای مثال ساعت 20 برای رستوران زمان مناسبی برای ارسال پیامک نیست چون افراد اصولا زودتر از این زمان برای رفتن به رستوران برنامه‌ریزی می‌کنند.

مطلب کاربردی: محدودیت ارسال پیامک

مدت زمان ارسال اس ام اس چقدر است؟

یکی از ارکان مهمی که تاثیر بسزایی در موفقیت تبلیغات پیامکی شما دارد، ادامه‌دار بودن آن است. اینکه شما یک بار پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و انتظار نتیجه داشته باشید، چندان منطقی نیست. شما می‌توانید طبق یک الگوی همیشگی هر هفته یا هر ماه پیام تبلیغاتی خود را ارسال کنید و پس از گذشت چند ماه، ببینید که به مرور تبلیغات‌تان به ثمر می‌نشیند. نه تنها تبلیغ پیامکی بلکه هر نوع تبلیغ دیگری هم در صورتی که یک با رخ دهد و رها شود، نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت. تصور کنید که یک تبلیغ تلویزیونی فقط یک بار پخش شود؛ در چنین شرایطی نه چندان ماندگار خواهد شد و نه آن برند در ذهن مخاطب می‌ماند. تبلیغات در اثر تکرار مداوم است که نتیجه بخش خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

 نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

انتخاب روز و زمان مناسب برای اجرای کمپین تبلیغاتی و ارسال پیامک تبلیغاتی به طور کامل به کسب و کار شما و مخاطبان‌تان و هزینه ای که به قیمت پنل پیامکی می دهید بستگی دارد؛ شما باید با توجه به محصول یا نوع خدماتی که ارائه می‌دهید، تعیین کنید که مخاطب چه زمانی برای دیدن پیامک تبلیغاتی شما مشتاق خواهد بود یا به آن توجه لازم را خواهد داشت.

اگر موضوع زمان، محتوا و ادامه‌دار بودن روند ارسال را به دقت در نظر داشته باشید و کمیت و کیفیت را با هم ادغام کنید، نتیجه دلخواه خود را از تبلیغات پیامکی خواهید گرفت. برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، بهتر است چندین بار به صورت محدود متن و زمان ارسال پیام‌تان را تست کنید و با توجه به نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید، کمپین را به صورت انبوه اجرا کنید.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی