پیامک آموت

پیامک هدفمند (راهنمای جامع نحوه ارسال پیامک هدفمند)

پیامک هدفمند

پیامک هدفمند چیست و به چه پیامکی گفته می‌شود؟

در ابتدا باید بگوییم پیامک هدفمند به پیامکی گفته می‌شود که با هدف خاصی برای مخاطبین ارسال می‌شود. همان‌طور که می‌دانید روزانه پیامک‌های تبلیغاتی زیادی ارسال می‌شود که در برخی موارد ممکن است مفید فایده باشد و در بسیاری از موارد خیر! بله درست متوجه شدید؛ پیامک هدفمند پیامکی است که برای گروه یا قشر خاصی در جامعه ارسال می‌شود و برای شناخت آن گروه نیاز به دقت و توجه است تا مخاطبین واقعی شناخته شده و پیامک به درستی ارسال گردد.

هدف از ارسال پیامک هدفمند چیست؟

پیامک هدفمند

حتماً می‌پرسید هدف از ارسال این نوع پیامک چیست و چگونه می‌توان درست از این ابزار استفاده کرد؟ اصلی‌ترین هدف، برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان است. ارسال پیامک آنقدر مهم و تأثیرگذار است که در عرصۀ بازاریابی از آن به عنوان بازاریابی پیامکی یاد می‌شود و عموم صاحبان کسب و کار از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از استراتژی‌های خاص خود، پیامک هدفمند هم به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها سود می‌رساند و هم به نفع مشتریان است. با تکنیک‌هایی نظیر شخصی‌سازی، نتایج واقعی در زمان، کال تو اکشن و وفاداری می‌توان بهترین استفاده و بهره را از ارسال پیامک هدفمند به دست آورد.

مطلب پیشنهادی: پنل پیامکی چیست؟

ارسال پیامک هدفمند مزیت‌های زیادی دارد که با این اهداف انجام می‌شود:

      • برقراری ارتباط با مشتریان

      • معرفی کسب و کار و سازمان

      • پایین آوردن هزینۀ تبلیغات

      • گستردگی تبلیغ و دسترسی به تعداد بیشتری از مشتریان و مخاطبین

      • شخصی‌سازی تبلیغات

      • ساخت گروه مشتریان وفادار

      • درخواست و دریافت کال تو اکشن فوری

      • افزایش مراجعه به سایت و یا صفحه و افزایش آمار بازدید

    ارسال پیامک هدفمند و استفاده از بازاریابی پیامکی کاملاً با روش‌های دیگر تبلیغات، خصوصاً تبلیغات و بازاریابی سنتی متفاوت است؛ چرا که یک خط ارتباطی مستقیم برای ارتباط با مشتریان ایجاد می‌کند. از طریق ارسال پیامک هدفمند، کسب و کارها می‌توانند بی‌واسطه با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها وارد گفتگوی معنادار و هدفمند شده و هم اخبار کسب و کار خود را اطلاع‌رسانی نمایند و هم از مشتریان خود نظرسنجی نمایند.

    مطلب پیشنهادی: نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی

    ارسال اس‌ام‌اس هدفمند چگونه انجام می‌شود؟

    پیامک هدفمند

    حالا می‌خواهیم بدانیم ارسال پیامک یا اس‌ام‌اس هدفمند چگونه است؟ برای انجام این کار می‌توانیم به طرق مختلف اقدام کنیم. باید توجه داشته باشیم که برای رسیدن به هدف باید به درستی و با دقت مخاطبین خود را انتخاب کنیم. حالا این انتخاب مخاطبین می‌تواند بر اساس معیارهای مختلف و متفاوتی صورت گیرد. معیارهایی مانند گروه‌ها و اقشار مختلف، رده‌های سنی، منطقه جغرافیایی و یا حتی اپراتوری که از طریق آن اقدام به ارسال پیامک می‌نمایید. در ادامه چند معیار را بررسی می‌نماییم.

    مطلب پیشنهادی: بازاریابی پیامکی هدفمند

    ارسال پیامک هدفمند بر اساس منطقه جغرافیایی

    بسته به اینکه شما صاحب چگونه کسب و کاری هستید و مخاطبین و مشتریان شما چه کسانی هستند، ممکن است منطقۀ جغرافیایی دارای اهمیت باشد. به عنوان مثال شما صاحب یک رستوران یا یک آرایشگاه هستید و دسترسی مشتریان به شما در محدودۀ خودتان راحت‌تر است. پر واضح است که ارسال پیامک در سطح کشور و یا حتی در سطح شهر نیز اقدامی هدفمند و درست نیست و عمدۀ مشتریان شما در محدوده و محلی که شما از نظر جغرافیایی قرار دارید از شما سرویس دریافت می‌کنند. می‌توانید با استفاده از پارامترهایی مانند کدپستی، فقط برای مشتریانی که در محدودۀ شما هستند پیامک هدفمند ارسال نمایید.

    ارسال اس‌ام‌اس هدفمند بر اساس مشاغل و اصناف

    معمولاً هر شغل یا حرفه‌ای، خصوصاً در حوزه‌های کلان‌تر و صنعتی‌تر، با تعدادی از اصناف دیگر در ارتباط است، بنابراین ارسال پیامک به شکل کلی مفید و مؤثر نخواهد بود. شما هم قبول دارید که ارسال اس‌ام‌اس با موضوع تجهیزات کشاورزی برای تمامی افراد کاری بیهوده است و فقط کشاورزان یا باغداران هستند که مخاطب و مشتری چنین پیامکی هستند. با استفاده از پیامک هدفمند و شناسایی مشتریان و مخاطبین، شما می‌توانید در حوزۀ کسب و کار خودتان برای افرادی که می‌توانند به شکل بالقوه مشتری شما باشند، پیامک ارسال کرده و خود و خدمات خود را معرفی نمایید.

    مطلب پینشهادی : ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

    ارسال پیامک هدفمند بر اساس دکل ایرانسل و همراه اول

    برخی اپراتورها این قابلیت را دارند تا بر اساس محل و موقعیت سکونت مخاطبین، اس‌ام‌اس یا پیامک هدفمند ارسال کنند که در ایران این قابلیت را ایرانسل و همراه اول هر دو دارند و شما می‌توانید بر اساس دکل ایرانسل یا همراه اول برای مشتریانی که در محل و محدودۀ مورد نظر شما قرار دارند پیامک ارسال نمایید.

    تمام این روش‌ها بر این اصل استوار هستند که شما بتوانید با دقت بیشتری ارتباط دقیق‌تر و مؤثرتر با مخاطبین خود بگیرید و قطعاً بازخورد بهتری نیز از انجام این کار دریافت نمایید.

    نکاتی که در بازاریابی اس‌ام‌اس هدفمند باید رعایت شود

    پیامک هدفمند

        • هدف از ارسال پیامک

        • نوع درخواستی که از مشتری دارید

        • تنظیم پیام‌ها متناسب با ترجیحات و نیازهای مشتریان

        • آشنایی با پنل‌ اس ام اس و خدمات آن‌ها

        • تولید محتوای مناسب و ایجاد الگوهای درست در بازاریابی پیامکی بسیار تاثیر گذار تر است

        • کنترل و تحلیل ارتباطات و تعاملات

      موارد بالا می‌توانند بیان‌کنندۀ اصل مقصد و منظور از ارسال اس ام اس باشند؛ بدین صورت که در قالب‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

          • تبلیغات

          • افزایش مخاطبین و مشتریان و دنبال‌کننده‌ها در صفحات و کانال‌های ارتباطات اجتماعی

          • افزایش فروش و درآمد

          • معرفی حرفه و سرویسی که ارائه می‌دهید

          • اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات جدید

          • تخفیف‌ها

          • مسابقات و جوایز

          • امتیازات وفاداری

          • اطلاع‌رسانی مناسبت‌ها و جشنواره‌ها و مراسمات

          • تکمیل‌کننده و ارجاع‌دهنده به سایر کانال‌های ارتباطی؛ مانند ایمیل، شبکه‌ها و صفحات اجتماعی و وب‌سایت

        برای اجرای یک بازاریابی هدفمند، چه مراحلی را باید بگذرانید؟

        پیامک هدفمند

        تا به اینجا بسیاری از موارد را جهت معرفی و توصیف پیامک هدفمند و کارآیی آن به عنوان نوعی از بازاریابی هدفمند، با شما در میان گذاشتیم. حالا قصد داریم مراحل اجرا را مطرح کرده تا بدانیم به چه ترتیب می‌بایست عمل کنیم.

        بعد از اینکه تصمیم به استفاده از سرویس پیامک هدفمند گرفتید، می‌بایست مراحلی را طی کنید که بدین قرار است:

        انتخاب پنل ارسال پیامک هدفمند

        پنل‌های مختلفی وجود دارند که خدمات لازم برای ارسال پیامک هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهند و ما در وب‌سایت آموت یکی از این پنل‌ها هستیم. خدمات متنوعی در وب‌سایت‌های ارائه دهنده پنل‌ اس ام اس، مانند بانک اطلاعات شغلی یا اطلاع از رویدادها و مناسبات مربوط به حیطۀ شغلی خود، وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا نتیجۀ مطلوب را به دست آورده و به هدف خود از ارسال پیامک نزدیک شوید.

        مطلب پیشنهادی: بلک لیست چیست؟

        ثبت‌نام در پنل و ایجاد حساب کاربری

        بعد از انتخاب پنل مورد نظر خودتان، می‌بایست در پنل حساب کاربری ایجاد کرده و با وارد کردن شمارۀ همراه و دریافت پیامک تأیید، می‌توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید. در این مرحله اطلاعات لازم از شما دریافت می‌شود تا از نظر ایمنی مراحل مربوطه طی شود. در برخی از پنل‌ها برای اطمینان شما از کارآیی سرویس، به شما یک سرویس رایگان به مدت محدود نیز داده می‌شود تا به راحتی در مورد استفادۀ بیشتر و ادامۀ به‌کارگیری سرویس، تصمیم‌گیری نمایید.

        انتخاب و تعیین پیامک، مخاطبین و پرداخت

        متناسب با حیطۀ شغلی و فعالیت خود و با کمک مشاوران پنل، پیامی را که قصد دارید ارسال نمایید، انتخاب می‌کنید. دقیق، هدفمند و تأثیرگذار بودن پیام، بسیار مهم است. بعد از انتخاب پیام، مخاطبین و افراد یا گروه‌هایی که هدف پیام هستند نیز می‌بایست مشخص شود و به عنوان لیست ارسال پیامک تعیین گردد. در نهایت هزینۀ استفاده از سرویس پیامک هدفمند را متناسب با زمان و خدماتی که مایل به دریافت هستید را نیز مشخص کرده و با پرداخت آن، فرآیند تکمیل می‌گردد. قیمت سرویس نیز یکی از آیتم‌هایی است که در انتخاب پنل تأثیرگذار است که با مقایسۀ کیفیت سرویس در پنل‌های مختلف می‌توانید در این مورد تصمیم‌گیری نمایید.

        خدمات مشاوره و پشتیبانی

        پس از ایجاد حساب کاربری و انتخاب سرویس مورد نظر از جهت مدت زمان، می‌توانید علاوه بر دسترسی به خدمات ارائه شده، از مشاوره و راهنمایی کارشناسان متخصص در این حوزه نیز بهره‌مند شوید؛ چرا که ارسال پیامک هدفمند نیاز به محتوایی دقیق و تأثیرگذار دارد. همچنین خدمات پشتیبانی نیز به شما برای ادامۀ استفاده از این روش مؤثر و رسیدن به نتیجۀ دلخواه کمک خواهد کرد. چنانچه موضوع یا مسئله‌ای باشد یا نیاز به هر گونه تغییر یا پاسخی باشد، با خیال راحت می‌توانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید.

        دریافت گزارش

        پس از تهیۀ متن و محتوای لازم برای پیامک هدفمند با استفاده از مشاورۀ کارشناسان پنل و انتخاب مخاطبین خود که بر اساس معیارهای گفته شده در بالا، انجام می‌گردد، می‌توانید با دریافت گزارش روند کار را رصد کرده و از بررسی ارسال پیامک‌ها آمار لازم را به دست آورید. در حساب کاربری خود امکان دسترسی به تمام خدمات ارائه شده را خواهید داشت و می‌توانید تغییرات لازم را اعمال کنید.

        برخی از مشتریان ما

        آخرین مقالات

        پنل اس ام اس بانه

        پنل اس ام اس بانه

        پنل اس ام اس دانشگاه

        پنل اس ام اس دانشگاه

        پنل اس ام اس آمل

        پنل پیامک آمل

        پنل اس ام اس برای کارواش

        پنل اس ام اس برای کارواش

        ورود
        قیمت پنل پیامکی