پیامک آموت

متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری

متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

جملات تاثیرگذار در تبلیغات + نمونه متن تبلیغات خلاقانه

تا نخری تا نمی‌خوره

%۵۰ تخفیف آخر فصل

پوشاک «اتوکشیده‌ها به‌جز برادر چروک».

این یک نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس است. نگارش متن تبلیغات خلاقانه مانند آبیاری یک زمین حاصلخیز است، شاید نتوانید حدس بزنید که دقیقا چه چیزی و به چه مقدار در آن رشد خواهد کرد، اما قطعا می‌دانید که رنگ سبزش از دوردست‌ها چشم همه را می‌گیرد.

نوشتن متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری آنقدرها که تصور می‌کنید کار سختی نیست، چراکه بخش زیادی از سختی‌اش زاییده تعاریف و چهارچوب‌های ذهنی شماست. همین متن ابتدای مطلب را در نظر بگیرید، شکی نیست که تعدادی از خوانندگان آن را فاقد جوهره تبلیغاتی تصور می‌کنند. اگر شما یکی از این افراد باشید، حتما با خود می‌گویید آخر چطور این دوسه جمله قرار است مشتری را به فروشگاه من بکشاند؟!

این یکی از همان سوال‌هایی‌ست که از تعاریف نادرست برمی‌خیزد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهم که چگونه به تبلیغات نگاه کنید تا اثربخشی آن را بهتر تشخیص دهید. همچنین خواهم گفت چطور برای کسب‌وکارتان یک متن تبلیغاتی خلاقانه و موثر در جذب مشتری بنویسید؛ و در نهایت برای نمونه چند متن تبلیغاتی جذاب برای دو صنف لوازم آرایشی و پوشاک مثال می‌زنم.

برای نگارش یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری و راه ‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی تاثیرگذار از پنل پیامکی آموت استفاده کنید.

تبلیغات موثر برای جذب مشتری

بگذارید درباره یک موضوع مهم با هم به توافق برسیم: این روزها در دنیای پرهیاهوی کسب‌وکارها، بدون داشتن تبلیغات و داشتن استراتژی درست برای اجرای آن، نمی‌توان ادامه داد، حرفی برای گفتن داشت و بیش‌تر فروخت! این نکته بدیهی و مشخص است.

اما نکته مهم دیگری هم وجود دارد: اینکه تبلیغات به هر قیمتی چندان سودمند و مفید نیست؛ تبلیغات باید موثر باشد، برنامه‌ریزی درستی داشته باشد و به درستی هم اجرا شود. این‌جاست که می‌توانید بگویید تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری انجام داده‌اید و در ادامه هم می‌توانید نتیجه را -که احتمالا افزایش مشتری و افزایش فروش است- به چشم ببینید.

مطلب پیشنهادی : تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی

اما شاخصه‌های اساسی تبلیغات موثر چیست؟

  • شناخت مخاطب هدف: تبلیغات موثر نیازمند شناخت دقیق و کاملی از مخاطبان هدف است؛ این شناخت حتی در طراحی و اجرای تبلیغ هم تاثیرگذار است.
  • برقراری ارتباط با احساسات: تبلیغات موثر باید از طریق چندین و چند روش با مشتریان ارتباط برقرار کند؛ تصویر قوی، محتوای متنی جذاب و حتی موسقی مناسب از جمله این روش‌هاست.
  • خلاقیت: تبلیغات باید دیده شود؛ داشتن خلاقیت در ایده و اجرا، می‌تواند به بهتر دیده شدن تبلیغات شما و در نتیجه، پیشی گرفتن از رقبا منجر شود.
  • یکپارچگی با برند: تبلیغات باید حتما با هویت و شخصیت برند شما همسو و یکپارچه باشد.
  • قابلیت تعامل: تبلیغی موثر واقع می‌شود که با مخاطب تعامل و ارتباط برقرار کند.
  • تنوع در رسانه‌ها: برای اینکه تبلیغ شما دیده شود و مورد توجه قرار گیرد، باید در رسانه‌های مختلف انتشار یابد یا مخاطبان مختلفی در هر رسانه جذب کند.
  • ارزش افزوده: تبلیغ باید علاوه بر سودی که برای صاحب کسب‌وکار دارد، ارزشی هم برای مخاطب داشته باشد؛ برای مثال ارائه کد تخفیف می‌تواند ارزش افزوده تبلیغ شما برای مشتری باشد.

جملات تاثیرگذار در تبلیغات

به نظر شما چه جمله‌ای در تبلیغات تاثیرگذار است؟ زمانی که یک متن تبلیغاتی خوب توجه شما را جلب می‌کند، چه چیزی شما را ترغیب به خرید می‌نماید؟ اجازه بدهید یک نکته پنهان را برای شما آشکار کنم، نکته‌ای که در همین سوال هم وجود داشت اما شاید به آن دقت کافی نکردید. لطفا سوال اخیر را مجدد بخوانید، چیزی بافتید؟

نکته مهم: هدف و غایت متن تبلیغاتی، نه دعوت به خرید، بلکه جلب توجه است! «دعوت به خرید» صرفا یکی از پیام‌های جانبی تبلیغات است. صدها و هزاران پیام وجود دارد.

بنابراین اشتباه است اگر در یک متن تبلیغاتی که توجه شما را جلب کرده، به دنبال عاملی برای ترغیب به خرید بگردیم. این دقیقا مانند این است که برای تست سلامت یک اتومبیل به رنگ آن توجه کنیم. مسئله مهم‌تر این است که اتومبیل حرکت کند! تمام اتومبیل‌ها اول با هدف حرکت کردن ساخته می‌شوند و سپس در بحث تنوع ظاهر، موضوع رنگ هم به میان می‌آید.

جملات تاثیرگذار در تبلیغات همه یک ویژگی مشترک دارند، آن‌ها جلب توجه می‌کنند. هدف همین است! ممکن است یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باشد در حالی که متن تبلیغاتی دیگری صرفا به دنبال ایجاد آگاهی از برند است. زمانی که شما با متن تبلیغات خلاقانه جلب توجه می‌کنید %۹۰ راه را پیموده‌اید، %۹ آن تکنیک‌هایی است که حکم شاخ و برگ کار را دارند و %۱ باقی‌مانده هم ارسال این متون تبلیغاتی توسط خط شخصی، سیم کارت یا موبایل است.

پیشنهاد مطالعه : ارسال پیامک انبوه از خط شخصی ، سیم کارت یا موبایل

جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری

کمی قبل‌تر گفتیم که از مهم‌ترین عناصری که در داشتن تبلیغات موفق به شما کمک می‌کند، شناخت مخاطب هدف و داشتن خلاقیت است؛ نوشتن جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از سه امکان در سامانه پیامک آموت در تهیه یک متن خلاقانه و مناسب به شما کمک خواهد کرد.

  • هوش مصنوعی: هوش مصنوعی سامانه پیامک آموت در تهیه یک متن مناسب می‌تواند راهنمای شما باشد.
  • گنجینه پیامکی: مجموعه‌ای غنی از پیامک‌های جذاب برای کسب‌وکارهای محتلف و مناسب‌های مختلف در گنجینه پیامک آموت موجود است که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.
  • نمونه‌های موفق متن پیامکی: سامانه پیامک آموت، 100 عدد از پیامک‌های موفق سال 2022 را جمع‌آوری کرده است که مطالعه آن‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

چگونه تبلیغ نویسی کنیم؟

نمونه متن تبلیغات ابتدای مقاله را دوباره بخوانید، چه چیزی شما را ترغیب به خرید می‌کند؟ عبارت «%۵۰ تخفیف». اما درصد تخفیف که خیلی جاها وجود دارد، از روی شیشه فروشگاه‌ها گرفته تا بیلبوردها و غیره و غیره، اگر یک لایه عمیق‌تر شویم، چیزی قبل از درصد تخفیف وجود دارد که باعث تاثیرگذاری این متن تبلیغاتی ساده است.

بهترین جملات تاثیرگذار در تبلیغات و بهترین متن تبلیغات خلاقانه را از کسانی بخواهید که بیش از ۱۰ سال در زمینه تبلیغات پیامکی تجربه و مشتری دارند. با مشاوران پیامک آموت رایگان صحبت کنید.

عبارت «تا تخری تا نمی‌خوره» و «اتوکشیده‌ها به‌جز برادر چروک» اول خواننده را به فکر وا می‌دارد. «تا نخری تا نمی‌خوره»! انگار یک جای آن می‌لنگد، اما با رسیدن به انتهای متن و کمی قلقلک ذهنی، تصویر لباس‌های تانخورده کم‌کم ظاهر می‌شود. این درگیری کوچک و ساده و حتی بی‌معنی، لنگری در ذهن خواننده می‌اندازد که باعث می‌شود متن تبلیغاتی شما زمان بیشتری در ذهنش ماندگار بماند.

زمانی که دید خود به تبلیغات را اصلاح کنید، تازه متوجه می‌شوید که پیامک‌های خدماتی مانند یادآوری نوبت نیز به نوعی متن تبلیغاتی هستند. یادآوری نوبت‌ مشتری باعث جلب توجه او می‌شود، و در انتهای آن پیامک، نامی از کسب‌وکار شما وجود دارد. شاید هم آدرس وب‌سایتی!

بنابراین تبلیغات روشی برای جلب توجه است، جلب توجه در دنیای شلوغ امروز که افراد صدها انتخاب پیش رو دارند مسئله خیلی مهمی است. در لایه بعدی، پیامی که مد نظر داشته‌اید را بیان می‌کنید.

نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

برای نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری چند نکته و راهنما وجود دارد که می‌توانند مانند چراغ راه عمل کنند. با درک اصول تبلیغات‌نویسی و روانشناسی یاد می‌گیرید که جملات تاثیرگذار در تبلیغات آنچنان هم سخت یا خاص نیستند. البته ذکر این نکته ضروری است که برای این کار، کمی خلاقیت و هنر قلم (برای نوشتن) لازم است.

نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

  1. پیام خود را کوتاه بیان کنید. توضیحات اضافه حوصله خواننده را سر می‌برد.
  2. کلمات یا عبارات مهم را بولد کنید.
  3. شکل شخصی‌سازی‌شده به آن بدهید. «تا نخری تا نمی‌خوره» گویی مستقیما با خواننده صحبت می‌کند.
  4. فراخوان عمل قرار دهید. نمونه متن تبلیغاتی ابتدای مقاله چه ضعفی دارد؟ آدرس یا شماره در آن نیست. خواننده‌ها کم‌حوصله هستند، لقمه را برای‌شان بجوید.
  5. ضرورت ایجاد کنید. اگر می‌خواهید تخفیف اعلام کنید، مهلت پایان برای آن قرار دهید تا خواننده جدی‌تر به خرید فکر کند.
  6. از نکات روانشناسی استفاده کنید. ذهن انسان نسبت به یک سری عوامل تحریک‌پذیرتر است. مثلا زمانی که پازل می‌رسد ناخودآگاه تمایل به حل آن دارد، یا زمانی که چیز اشتباهی می‌بیند، تمایل به درست کردنش دارد. نمونه متن تبلیغاتی ابتدای مقاله در اولین عبارت خود کمی ابهام و قلقلک ذهنی دارد و خواننده را لحظه‌ای به فکر وامی‌دارد که «معنی این عبارت چه بود؟!».
  7. از ادبیات بهره ببرید. متن تبلیغاتی شما می‌تواند درون‌مایه طنز یا تراژدی داشته باشد. می‌تواند احساسات خواننده را برانگیخته کرده و یا وجدان او را تحریک کند. تبلیغات مربوط به خیریه معمولا از این راه کمک‌ها را جذب می‌کنند.
  8. مسئله را از دید مخاطب ببینید. برای این که بتوانید آن حس مد نظرتان را به درستی انتقال دهید، سعی کنید مطلب را از نگاه مخاطب ببینید. اگر برای شما سخت است، متن تبلیغاتی را به شخص دیگری (مثلا یک همکار) بدهید و از او بخواهید احساس اولیه خود را بیان کند. معمولا این راه خیلی جواب می‌دهد.
  9. همه تکنیک‌ها را یک‌جا نچپانید! با استفاده از تمام موادی که در آشپزخانه یافت می‌شود هیچ‌وقت نمی‌توان غذای خوبی تهیه کرد. باید بدانید کدام مواد را کنار هم استفاده کنید.

برخی از این موارد استخراج‌شده از اسندکس (Esendex) هستند.

مقاله پیشنهادی: کاملترین راهنمای ارسال پیامک انبوه با اینترنت ملی در سال ۲۰۲۲

نمونه متن تبلیغات خلاقانه

جملات تاثیرگذار در تبلیغات

حال که نکات نگارش متن تبلیغات خلاقانه را بیان کردم، نوبت به نمونه متن تبلیغاتی برای دو صنف لوازم آرایشی و پوشاک است. حتی اگر در تیتر قبلی به خوبی مطلب را گرفته‌اید، از مطالعه این مثال‌ها نگذرید. مطالعه نمونه متن تبلیغاتی به شما کمک می‌کند ذهن خود را بازتر کنید. نویسندگان خوب، خودشان غالبا مطالعه‌کنندگان خوبی نیز هستند. مطالعه نمونه‌ها، به شما در ایجاد ایده و جرقه‌های فکری کمک شایانی می‌کند.

نمونه‌هایی که در ادامه می‌آورم ایده و مغز پیام هستند. شما با اطلاعات و پیام جانبی مد نظر خودتان و با توجه به اصول گفته‌شده این نمونه‌ها را تکمیل و برای خود شخصی‌سازی کنید.

به کمک سامانه ارسال پیامک انبوه آموت، توجه شهر را به کسب‌وکارتان معطوف کنید.

متن تبلیغات لوازم آرایشی

متن تبلیغات لوازم آرایشی

  • بین دوستات زیباترین باش.
  • اجازه بده زیبایی با صورتت تعریف بشه.
  • مثل ستاره بدرخش.
  • از تماشای آینه لذت ببر.
  • تو زیباترین هستی، ما فقط کمک می‌کنیم نشونش بدی.
  • فقط یک لمس ساده کافیه.
  • روزت رو زیبا شروع کن.
  • همیشه زیبا باش.
  • برای یک روز خوب، نیاز به آرایش زیاد نداری.
  • از زیباییت مراقبت کن.
  • طوری که همیشه آماده بیرون رفتن باشی.
  • زیباترین زنان، زیبایی خود را می‌پذیرند.
  • زیبایی در درون توست، مراقبت بیرونش با ما.
  • در چشم‌ها درخشان، در یادها موندگار باش.
  • آرایشی خوب است که زیبایی طبیعی شما را نشان دهد.
  • پوست تو ارزشمند است.
  • نیاز نیست شب بشوریش.
  • مراقبت از پوست، مراقبت از زندگی‌ست.

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس

  • کمکت می‌کنیم خوش‌پوش‌ترین باشی.
  • با لباس بدرخش.
  • لباس با راهنمای حرفه‌ای استایلیست.
  • لباست شخصیت تو رو نشون می‌ده.
  • خوش‌ پوشی در حد بریدن انگشت هنگام پوست گرفتن نارنج.
  • خاص باش.
  • دلت نمی‌آد شب درش بیاری.
  • لباس مناسب استایل خودت رو بخر.
  • با ما فقط در نیمه پر لیوان باش.
  • تازه اما با اصالت.
  • مثل یک استایلیست بپوش.
  • یک پوشش مناسب، یک موفقیت چشمگیر.
  • نمی‌تونی از آینه دل بکنی.
  • وقتی راه می‌ری احساس خوشبختی می‌کنی.
  • به نگاه‌ تحسین‌ برانگیز دیگران عادت می‌کنی.
  • زیبایی رو بپوش.
  • تو زیبایی، زیباتر هم می‌شی.
  • قشنگ‌ترین مناظر زمین روی پوسته‌ست.
  • بذار لباست صحبت کنه.

در پایان اضافه می‌کنم برای ارسال متن تبلیغاتی، بهترین راه استفاده از پنل‌های پیامک است. سامانه‌های ارسال پیامک با قیمت پنل پیامکی مناسب و امکانات بسیار مثل ارسال پیامک بر اساس منطقه، صنف شغلی (به کمک بانک شماره موبایل)، بر اساس زمان و به کمک ابزارهایی مثل خطوط اختصاصی و خطوط خدماتی پیام متنی شما را با هر سرشماره‌ای که بخواهید به مقصد می‌رسانند، حتی اگر هدف شما از ارسال به بلک لیست مخابرات باشد!

سامانه پیامک آموت که پیشتر در متن معرفی کردم، پا را از این فراتر گذاشته و حتی قابلیت ارسال پیام صوتی هم دارد. به کمک یک سامانه پیامکی و توسط یک پنل، می‌توانید به هرکس که می‌خواهید متن تبلیغاتی ارسال کرده و از هر جایی مشتری جذب نمایید.


10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی