پیامک آموت

روش های بازاریابی موسسات آموزشی

روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی

روش‌های مختلف بازاریابی برای آموزشگاه‌ها

موسسات آموزشی بسته به نوع فعالیت خود، با طیف‌های مختلفی از مردم سر و کار دارند. به عنوان مثال آموزشگاه‌های فنی، مخاطبانی متفاوت از آموزشگاه‌های موسیقی دارند و آموزشگاه‌های کنکور مسیری متفاوت از آموزشگاه‌های زبان را طی می‌کنند؛ اما وجه اشترک تمامی این آموزشگاه‌ها، مطالب یا مباحثی است که می‌توانند در اختیار مشتاقانی قرار دهند و از سویی، افرادی است که در جستجوی مکانی مناسب برای فراگیری آن مطالب یا مباحث هستند. مزایای رقابتی موسسات آموزشی می‌تواند شیوه خاص آموزش، مدرسین معتبر و معروف، هزینه آموزش کمتر، ارائه مدارک معتبر، فضای حرفه‌ای دارای امکانات مناسب و… باشد. با این وجود آنچه یک موسسه را به دیگران خواهد شناساند، پلن بازاریابی آن موسسه است که در ادامه قصد داریم به برخی از مهم‌ترین روش‌های آن اشاره کنیم.

بازاریابی ارجاعی

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای موسسات آموزشی، اتکا بر هنرآموزان یا مشتریان راضی آن موسسه است. بازاریابی ارجاعی که از آن به عنوان بازاریابی دهان به دهان نیز یاد می‌شود، یکی از روش‌هایی است که یک موسسه آموزشی می‌تواند از آن انتظار جذب مشتریان بیشتر داشته باشد. البته این امر در حالت طبیعی نیز ممکن است اتفاق بیفتد؛ اما زمانی که جزئی از پلن بازاریابی باشد، می‌تواند به شکلی مدون و موثر مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار موسسات می‌‌توانند امتیازاتی برای افراد قائل شوند تا آن‌ها را تشویق به جذب دیگر افراد کنند. به عنوان مثال دریافت تخفیف برای کورس‌های دیگر می‌تواند امتیازی باشد که بخصوص در کلاس‌های کنکور، باعث جذب دیگر افراد خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل

داشتن سایت و سئو

روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی

داشتن سایت اگر تا دیروز یک مزیت به شمار می‌رفت، امروزه به عنوان یک ضرورت برای موسسات آموزشی شناخته می‌شود. با داشتن سایت و استفاده از قوانین سئو برای قرار گرفتن در صدر جستجوی گوگل، شما می‌توانید افراد بسیاری را به سوی موسسه خود جذب کنید؛ البته برای این کار باید در فکر یک استراتژی محتوایی برای تولید مستمر محتوا باشید تا بتوانید سایت خود را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.

تولید محتوای ویدیویی

یکی از روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی، تولید محتوای ویدیویی و عرضه آن در پلتفرم‌های مختلف است. ارائه بخشی از فرآیند آموزش و شناساندن امکانات و فضای آموزشگاه، می‌تواند نقش موثری در جذب افراد داشته باشد. بخصوص اگر بتوانید مقداری از آموزش خود را به عنوان دموی کار در قالب ویدیو در اختیار کاربران قرار دهید، از این طریق می‌توانید هم ضرورت آموزش مباحث مورد نظر را به آن‌ها القا کنید و هم سطح دانش، تسلط و کیفیت ارائه را در آموزشگاه خود به آن‌ها نشان دهید. این ویدیوها می‌تواند در سایت شما، سایت‌های میزبان، پلتفرم‌های اجتماعی و حتی در قالب سی‌دی یا فلش‌های تبلیغاتی در اختیار مخاطبین هدف قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی: چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم

تبلیغات کلیکی

اگر سایت داشته باشید، می‌توانید از پتانسیل تبلیغات کلیکی در اپلیکیشن‌های مرتبط استفاده کنید. به عنوان مثال موسسات آموزشی مربوط به دانش‌آموزان می‌توانند در سایت‌های کمک درسی، اپلیکیشن‌های بازی و سرگرمی و دیگر سایت‌های مرتبط، به صورت تبلیغات کلیکی به معرفی آموزشگاه خود بپردازند. در این روش شما با قرار دادن یک بنر دیجیتالی کوچک در یک سایت یا اپلیکیشن دیگر، به سادگی کاربران را به سوی سایت خود جذب کرده و در ازای کلیک‌هایی که انجام می‌گیرد، پول پرداخت خواهید کرد.

تبلیغات در گوگل

سرویس تبلیغات گوگل یا Google Ads در تمامی خدمات گوگل قابل استفاده است و در این روش، می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مشخص، برای جستجوهایی مشخص، صفحه سایت آموزشگاه را در صدر نتایج جستجو قرار داد. البته در این روش، در کنار مشخصات سایت شما، کلمه Ads یا همان عبارت «تبلیغ» قرار خواهد گرفت. اما آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از مردم فارغ از تبلیغ بودن یا نبودن، بر روی لینک‌های اول کلیک می‌کنند یا حداقل اولین لینک‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر موسسه شما دارای وب سایت است، این روش را نیز می‌توانید برای افزایش نرخ کلیک آن به کار ببندید.

برگزاری وبینار و سمینار

یکی از روش‌هایی که موسسات آموزشی می‌توانند با آن اقدام به جذب مخاطب کنند، برگزاری وبینار و سمینارهای رایگان است. البته که این وبینارها باید دارای محتوای ارزشمند و ترغیب کننده باشند و در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده تبلیغ شوند تا افراد از آن استفاده کنند. در این وبینارها و سمینارهای رایگان، آموزشگاه‌ها می‌توانند به معرفی خدمات خود، معرفی اساتید خود و ارائه گزیده‌ای از مباحث مورد آموزش بپردازند و در نهایت افراد را ترغیب به شرکت در دوره‌های آموزشی کنند.

استفاده از رپرتاژ

یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده برای بازاریابی موسسات آموزشی، استفاده از رپرتاژ آگهی است. در این روش شما مطالبی را که احتمالاً مورد نیاز کاربران هدف شما است، در سایت‌های میزبانی که نرخ بازدید یا امتیاز سئوی بالاتری نسبت به شما دارند قرار خواهید داد تا افراد پس از جستجوی کلمات کلیدی خاصی به آن مطلب برسند و آن را مطالعه کنند. در انتهای آن مطلب شما می‌توانید از طرف سایت میزبان به معرفی آموزشگاه خود و انواع خدمات ارائه شده بپردازید و از این روش، افراد را به سوی خود هدایت کنید.

شبکه‌های اجتماعی

در کنار سایت و تولید محتوای سئو شده، استفاده از پتانسیل‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی نیز نباید نادیده گرفته شود. موسسات آموزشی هوشمند، موسساتی هستند که محتواهای خود را نه در یک پلتفرم، بلکه در چندین پلتفرم اجتماعی به اشتراک می‌گذارند تا از پتانسیل موجود در بازارهای هدف تک تک شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند. هر شبکه اجتماعی شرایط و البته کاربران خاص خود را دارد. به همین خاطر اگر در اینستاگرام و تلگرام و وب‌سایت خود فعالیت دارید، دلیل نمی‌شود که از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند یوتیوب، آپارات و…. غافل بمانید.

اینفلوئنسرینگ

استفاده از افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها یک روش مناسب و البته موثر در تبلیغات موسسات آموزشی است. در این روش شما می‌توانید از افراد سرشناس در مدیوم‌های مختلف استفاده کنید تا با استفاده از اعتبار آن‌ها در نزد کاربران‌شان، برای تبلیغ موسسه آموزشی خود بهره‌مند شوید. البته این اینفلوئنسرها تنها به افراد سرشناس در شبکه‌های اجتماعی خلاصه نمی‌شود. مدرسین آموزشگاه شما هر یک می‌توانند یکی از این اینفلوئنسرها باشند که با بردن نام آن‌ها و استفاده از تصویرشان در تبلیغات خود، بتوانید به جذب مشتری بپردازید. همچنین افراد سرشناس در حیطه آموزشی شما نیز می‌توانند به عنوان سفیر برند آموزشگاهی شما با شما همکاری کنند و افراد تحت تاثیر خود را به سوی آموزشگاه شما هدایت کنند.

ایمیل مارکتینگ

یکی از روش‌های نسبتاً از کار افتاده اما همچنان پر طرفدار در بین کسب و کارهای مختلف، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. در ایران هنوز استفاده از ایمیل به عنوان یک امر مهم و ضروری و چک کردن آن‌ها به صورت روزانه، آنچنان فراگیر نشده؛ اما به هر حال به لطف تلفن‌های هوشمند، همه افراد حداقل یک ایمیل فعال دارند و استفاده از این پتانسیل برای ارسال ایمیل انبوه برای عده بسیار زیادی از آدم‌ها، می‌تواند یک روش بازاریابی باشد. هزینه نسبتاً کم و انجام آسان آن را می‌توان مزیت اصلی ایمیل مارکتینگ و بازدهی پایین آن را می‌توان اصلی‌ترین عیب این روش دانست.

مطلب پیشنهادی: مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ

همکاری در فروش

یکی دیگر از روش‌های بازاریبای موسسات آموزشی، روش همکاری در فروش یا affiliate marketing یا همان بازاریابی پورسانتی است. در این روش شما می‌توانید به همکاران، دیگر موسسات و دیگر کسب و کارهایی که از حیث مخاطبان هدف با شما مشترک هستند، پیشنهاد همکاری و مشارکت در فروش بدهید و درصدی را به عنوان حق بازاریابی برای آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین این کار را می‌توانید برای مدرسین خود نیز انجام دهید و به ازای معرفی هر دانش‌آموز جدید، درصدی مجزا از حق‌التدریس را برای آنان در نظر بگیرید.

استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک انبوه

یکی از بهترین، موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی برای موسسات آموزشی، استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه برای مخاطبین هدف است. ارسال پیامک انبوه از دید بسیاری از افراد جدی گرفته نمی‌شود؛ اما دلایل قاطعی وجود دارد که اثبات می‌کند این روش، بهترین روش برای بازاریابی است. این دلایل را می‌توانیم به این ترتیب شرح دهیم:

بیشترین توجه در بین تمامی نوتیفیکیشن‌ها

تحقیقات نشان داده که بیشترین توجه در میان تمامی نوتیفیکیشن‌های تلفن همراه، اعلان‌های پیامکی است. در حالی که به طور میانگین تنها 12% تبلیغات فیسبوکی، 22% تبلیغات توییتری، 18% تبلیغات اینستاگرامی و (در سطحی جهانی) 20% ایمیل‌های تبلیغاتی مورد بازدید قرار می‌گیرند، این آمار درباره پیامک‌ها 98% است! آری 98 درصد! این یعنی بر اساس آمارها، 98% مردم حداقل نگاهی به محتوای پیامک خود (ولو تبلیغاتی) دارند. این آمارها نشان می‌دهند که مردم به طور میانگین در طول روز 100 الی 150 بار گوشی تلفن همراه خود را چک می‌کنند و متوسط ساعاتی که گوشی در نزدیکی افراد است، 14 ساعت در شبانه روز است. تمامی این آمارها، نشان از اهمیت پیامک و تبلیغات پیامکی دارند.

کمترین هزینه

در گذشته باوری وجود داشت که قیمت پنل پیامکی انبوه برای خطوط خاموش یا لیست سیاه مخابرات را هزینه هدر رفته قلمداد می‌کرد؛ اما امروزه پنل‌های پیامکی بسیار متنوعی وجود دارند که از جمله خدمات آن‌ها، گذر از لیست سیاه مخابرات و بازگشت هزینه پیامک‌های ارسال نشده است. بنابراین، روش پیامک انبوه و استفاده از پنل پیامکی، در میان تمامی روش‌های نام برده بازاریابی، کمترین هزینه و بیشترین بازخورد را دارد.

امکان دریافت پاسخ

بسیاری از پنل‌های پیامکی، امکان دریافت پاسخ از سوی مخاطب را دارند و از این رو، می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی خود را به صورت دعوت به بازخورد طراحی کنید و ارتباط خود را با مخاطبان دو سویه کنید؛ یا مشتاقان به دریافت اطلاعات بیشتر را برای بازاریابی تلفنی، شناسایی کنید.

امکان قرار دادن لینک

روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی

بسیاری از پنل‌های پیامکی امکان قرار دادن لینک در انتهای پیامک را دارند و از این رو در تبلیغات پیامکی خود می‌توانید لینک سایت یا ثبت نام را نیز قرار دهید. این یک روش ساده اقدام به عمل است که هم امتیاز سئوی سایت شما را بالا می‌برد، هم می‌تواند مخاطبین مشتاق یا نیازمند به شما را به سرعت به سوی آنچه در جستجوی آن است هدایت کند.

مطلب پیشنهادی: چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟

ارسال پیامک به صورت هدفمند

شرکت‌هایی که در زمینه تبلیغات پیامکی کار می‌کنند، امروزه خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و از جمله این خدمات، ارسال پیامک بر اساس سن، جنسیت، شغل و… است. از این رو شما می‌توانید پیامک‌های خود را برای کسانی ارسال کنید که اغلب‌شان مخاطبان هدف شما هستند. به این ترتیب بازخورد مثبت از پیامک انبوه بیشتر از پیش نیز خواهد شد.

استفاده از پنل پیامکی برای ارتباط دائم و خبررسانی

اگر موسسات آموزشی از یک پنل پیامکی برخوردار باشند، می‌توانند از این روش خبرنامه‌ها، کدهای تخفیف، تغییرات ناگهانی ساعت کلاس‌ها و بسیاری دیگر از انواع اطلاعات را به طور سریع و گسترده به اطلاع مخاطبین خود برسانند. امکان ساخت دفترچه تلفن‌های مختلف در یک پنل پیامکی، این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبین خود را دسته بندی کرده و در صورت ضرورت، به هر یک از این دسته‌بندی‌ها یا تمامی آن‌‌ها، پیامکی را ارسال کنید.

مطلب پیشنهادی: ارسال پیامک دوره‌ای

استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک انبوه می‌تواند بهترین روش در میان روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی باشد؛ اما به شرط آن که بهترین ارائه دهنده خدمات پیامکی را برای آموزشگاه خود انتخاب کنند. شرکت‌های ارائه دهنده متعددی برای خدمات پیامک انبوه وجود دارند؛ اما یکی از بهترین‌های این حوزه، بدون شک شرکت پنل پیامک آموت است. پنل پیامک آموت، حرفه‌ای‌ترین، با کیفیت‌ترین، متنوع‌ترین و ارزان‌ترین خدمات مربوط به ارسال پیامک انبوه را گرد هم آورده و به مشتریان خود ارائه می‌کند.

کیفیت بالای خدمات و تنوع گسترده آن در پنل پیامکی آموت، سبب شده که برخی از معتبرترین شرکت‌ها و موسسات ایران از پنل آموت و خدمات آن استفاده کنند و در میان آنان می‌توان به شرکت عالیس، ایران خودرو، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران، کرمان موتور، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بیمه نوین، بیمه ایران، شهرداری مشهد و… اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت، کافی است سری به لینک سایت پنل پیامکی آموت بزنید تا بهترین روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی را با بالاترین کیفیت در اختیار داشته باشید.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی