پیامک آموت

چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟ (کاربرد + مزایا)

چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟

پیامک لینک‌دار چیست؟

با استفاده از لینک موجود در پیامک در بسیاری از مواقع برقراری ارتباط آسان‌تر شده و نیاز نیست تا مخاطب بخواهد آدرس یک صفحه یا یک سایت را خودش در موتورهای جستجو وارد کند. اگر بخواهیم مثالی ذکر کنیم می‌توانیم به پیامک‌های پرداختی قبوض تلفن همراه، برق و دیگر موارد اشاره کنیم که برای کاربر یا مشترک ارسال می‌گردد و او با کلیک روی لینک URL وارد وب‌سایت شده و در نهایت وارد صفحۀ پرداخت می‌شود.

تا اینجا احتمالاً با فرمت مصطلح پیامک حاوی لینک آشنا شدید و در موارد زیادی آن را مشاهده کرده‌اید. اما سؤال این است که آیا اطلاعات بیشتری در مورد آن دارید؟ آیا می‌دانید که ارسال لینک در اس‌ام‌اس چگونه است و چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

با قابلیتی که تمامی صفحات در فضای مجازی و اینترنتی دارند و امکان ارسال لینک را فراهم می‌سازند، به راحتی می‌شود صفحۀ مورد نظر را در هر فضایی به اشتراک گذاشت و تعامل لازم و هدفمند ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کوتاه کننده لینک برای پیامک چیست؟

راهنمای کامل نحوه ارسال لینک و شماره تماس در پیامک

چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟

یکی از راه‌هایی که می‌شود از طریق آن این ارتباط سودمند را ایجاد کرد، ارسال لینک در پیامک است. شما می‌توانید لینک ارتباط با وب‌سایت یا صفحه مجازی یا شماره تماس جهت ارتباط را برای مشتریان در پیامک ارسال نمایید. اما چگونه؟!

برای ارسال لینک و شماره تماس در پیامک، می‌بایست مواردی را رعایت کرده و مدنظر داشت و لینک ارسالی باید قابلیت و ویژگی مشخصی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پنل اس ام اس

نحوه افزودن لینک سایت به پیامک متنی چگونه است؟

برای ارسال پیامک حاوی لینک نیز می‌بایست به مواردی توجه کرد، مواردی مانند کوتاه بودن لینک؛ چراکه لینک طولانی قابلیت ارسال از طریق اس‌ام‌اس را ندارد. می‌توان از طریق وب‌سایت‌های خاص، لینک پیج یا صفحه را جهت ارسال در پیامک کوتاه کرد. وب‌سایت‌هایی نظیر b2n.ir و یا zaya.io از جملۀ سایت‌های ایرانی هستند که برای کوتاه کردن لینک استفاده می‌شوند. البته سایت‌های خارجی هم هستند و برخی سایت‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. با وارد کردن لینک آدرس سایت خود در این وب‌سایت‌ها، به راحتی می‌توانید لینکی کوتاه و مختصر داشته باشید که در پیامک قرار دهید.

علاوه بر رعایت تعداد کاراکترهای قابل ارسال در اس‌ام‌اس، آدرس سایت نیز می‌بایست به صورت صحیح نوشته شود. به این صورت که باید ابتدای آدرس حتماً از پروتکل ارتباطی http استفاده کرد و بعد از قرار دادن آدرس صحیح، حالا می‌توانید منبع فایل را ذکر کنید؛ به عنوان مثال https://www.amootsms.com که آدرس پنل ارسال اس‌ام‌اس ما است. درج لینک به این شکل، این قابلیت را ایجاد می‌کند که کاربر یا مخاطب با ضربه زدن روی آن مستقیم به محلی وارد شود که شما می‌خواهید.

نحوه ارسال لینک شماره تماس در پیامک

این امکان وجود دارد که با ارسال شماره تماس در پیامک، مستقیم با مخاطب وارد ارتباط شد. البته باید به نحوۀ درج شماره تماس دقت کرد؛ بدین ترتیب که در نوشتن شماره تماس می‌بایست بدون قرار دادن هیچ فاصله‌ای و یا ویرگول یا خط تیره با فرمت انگلیسی شماره را با کد شهر یا کشور وارد کرد که با ضربه زدن روی آن به صفحه شماره‌گیر گوشی رفته و تماس برقرار شود. در غیر این‌صورت با لمس شماره تماس یا ضربه زدن روی آن، شماره‌گیری به شکل خودکار اتفاق نمی‌افتد.

مطلب پیشنهادی: روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل

نحوه ارسال لینک اینستاگرام در پیامک

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیلۀ آن مخاطب را دعوت به بازدید پیج اینستاگرام کرد، ارسال لینک اینستاگرام در پیامک است. چگونگی انجام آن به این شکل است که می‌بایست آدرس را درست وارد نمایید؛ ابتدا از پروتکل ارتباطی https استفاده کرده و بعد Instagram.com و سپس آدرس پیج اینستا. بدین شکل لینک آبی رنگ شده و با لمس یا ضربه زدن روی آن، مشتری یا مخاطب وارد پیج اینستاگرام شما می‌شود. مثلاً https://instagram.com/amootsms که آدرس ما در پلتفرم اینستاگرام است.

نحوه نوشتن آدرس اینستاگرام در پیامک

یکی از محتواهای پر تکرار در پیامک‌های تبیلغاتی، این است که یک برند آدرس سایت و صفحه اینستاگرام خود را داخل پیامک قرار دهد که مخاطبین با کلیک بر روی لینک، به صفحه مورد نظر هدایت شوند. برای قرار دادن لینک اینستاگرام در پیامک باید آدرس صفحه را این چنین https://instagram.com/amootsms در متن پیامک قرار دهید.

باز نشدن لینک اینستاگرام در پیامک

یکی از دلایل باز نشدن لینک اینستاگرام در پیامک مربوط به درست وارد نشدن لینک صفحه در پیامک است. اگر به روش بالا پیش بروید، مشکلی پیش نخواهد آمد و بهتر است پیش از ارسال پیامک به صورت انبوه برای مخاطبین، آن را به تعداد محدود برای خودتان و نزدیکان ارسال کنید تا از درست بودن کلمات، لینک‌ها و ارسال آن مطمئن شوید. به این صورت در صورت وجود خطا، می‌توانید آن را رفع کنید و آسیب مالی جدی نخواهید دید.

تبدیل متن به لینک در پیامک

در پیامک قابلیتی تحت عنوان تبدیل متن به لینک را ندارد؛ شما برای اینکه لینک سایت را در پیام‌تان قرار دهید، می‌توانید آدرس سایت خود را بدون هیچ کاراکتر اضافی تایپ کنید.

نحوه ارسال لینک تلگرام از طریق پیامک

برای ارسال لینک تلگرام و وارد کردن آدرس آن نیز می‌توان بدین شکل عمل کرد: بعد از افزودن پروتکل ارتباطی https از وارد کردن فرمت t.me استفاده کرد. یعنی نوشتن https://t.me//amootsms شما را به راحتی وارد کانال تلگرامی می‌کند که در اینجا آدرس کانال پیامک آموت در تلگرام را به عنوان مثال برای شما آورده‌ایم.

نحوه ارسال لینک واتس‌آپ در پیامک

در واتس‌آپ هم این امکان وجود دارد که بتوان آدرس را از طریق یک لینک به اشتراک گذاشت و از طریق پیامک لینک را برای مخاطبین و مشتریان ارسال کرد. برای این منظور نیاز است در ابتدای لینک عبارت wa.me را قرار داد و در ادامه شماره تلفن مربوط به اکانت واتس‌آپ را بدون صفر همراه با کد تلفن ایران وارد کرد. مثلاً به این شکل 98/wa.me و در ادامه شماره تماس اکانت را قرار داد.

بهترین روش‌های ارسال لینک در پیامک

تا اینجا در مورد اینکه چگونه می‌توان در هر فضا و پلتفرمی لینک را از طریق اس‌ام‌اس به اشتراک گذاشت صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم بدانیم بهترین روش‌های ارسال لینک در پیامک چیست.

توجه به تعداد کاراکترها

پر واضح است که در اس‌ام‌اس محدودیت ارسال کاراکتر وجود دارد، بنابراین می‌بایست با کوتاه ساختن لینک که در مورد آن صحبت کردیم و با استفاده از پیام‌های کوتاه این محدودیت را در نظر داشت. تجربه ثابت کرده است که لینک‌ها و پیام‌های طولانی گیرایی لازم را نداشته و بیشتر ظاهر اسپم به خود می‌گیرند.

تأثیرگذاری و جذابیت پیام

با توجه به محدودیت کاراکترهای پیامک و همچنین اثرگذاری آن، می‌بایست برای ارسال پیامکی که حاوی لینک یا شماره تماس برای ارتباط مخاطب با شما است، تلاش کنید تا متن یا نوشته‌ای جذاب و گیرا قرار دهید که مخاطب و دریافت‌کنندۀ پیام را وادار کند تا روی لینک کلیک کند یا ضربه بزند و وارد صفحه‌ای شود که شما می‌خواهید.

جاگذاری لینک فراموش نشود

پیامک‌های هدفمند که به جهت افزایش آمار بازدید از سایت یا صفحه ارسال می‌شوند و به معرفی کسب و کار یا تبلیغ آن می‌پردازند، اگر حاوی لینک نباشند یا شمارۀ تماس نداشته باشند، حتی اگر در ایجاد نیاز در مشتری موفق باشند، سودی به حال شما نخواهند داشت. معمولاً مشتریان فرصت کافی ندارند که دنبال شما در فضای مجازی بگردند و شما را بیابند و ممکن است به سمت رقبای شما رفته و به سایت یا صفحه شما مراجعه نکنند. پس بهتر است لینک لازم را در آخر پیامک قرار دهید.

ارسال لینک در پیامک چه کاربرد و مزایایی دارد؟

چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟

ارسال لینک در پیامک مزایایی به دنبال دارد که ابداً قابل چشم‌پوشی و اغماض نیست. با ارسال لینک در پیامک می‌توانید به راحتی امتیازات زیادی را برای خود و کسب و کار خود کسب کنید. با ارسال پیامکی که حاوی شماره تماس یا لینک برای دسترسی به سایت یا مراجعه به صفحه خاصی است، یا لینکی که در آن مخاطب امکان دانلود فایل مشخصی را خواهد داشت، کسب و کار شما معرفی و تبلیغ می‌شود. با هم این مزایا را با هم برمی‌شمریم.

مطلب پیشنهادی: تفاوت بازاریابی ایمیلی و پیامکی

ارسال اطلاعات بیشتر

گفتیم که پیامک محدودیت کاراکتر دارد و شما نمی‌توانید از طریق پیامک اطلاعات و توضیحات بیشتری به مخاطبین خود بدهید. اما با استفاده از لینکی که در پیامک قرار می‌دهید و دعوت مخاطبین و مشتریان به بازدید صفحه یا سایت خود، این امکان وجود دارد که معرفی جامع‌تری ارائه داده و کلیه اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهید. همچنین محتوایی که در سایت یا در صفحات خود دارید از طریق ارسال لینک در دسترس قرار می‌گیرد.

دریافت اطلاعات مخاطبین

با استفاده از پیامک حاوی لینک، شما می‌توانید رفتار کاربران سایت یا صفحه خود را که با کلیک روی لینک وارد می‌شوند، مورد بررسی و تحلیل قرار داده و با ذخیرۀ اطلاعات آن‌ها در روند بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده کنید. بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی‌ها از همین طریق انجام می‌گردد؛ از این طریق تعامل مؤثر شما با مشتریان برقرار می‌شود.

ارسال پیام هدفمند و هدایت مؤثر مشتریان

زمانی که لینک را در پیامک قرار می‌دهید، می‌توانید با این کار مشتری را دقیقاً به محلی هدایت نمایید که خودتان می‌خواهید. لینک‌ها به شما کمک می‌کنند تا با قرار دادن آدرس اختصاصی یک صفحۀ مشخص، آمار بازدید و به اصطلاح کال تو اکشن را در آن صفحه بالا ببرید.
مطلب پیشنهادی: پیامک هدفمند

برگزاری جشنواره و تخفیف‌ها

به راحتی این امکان را خواهید داشت که با قرار دادن کوپن قابل دانلود از طریق لینک، مشتریان خود را از تخفیف‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف مطلع سازید و از این طریق آن‌ها را تشویق نمایید تا وارد سایت یا صفحۀ مجازی مورد نظر شما شوند.

آیا از تمام خطوط امکان ارسال لینک وجود دارد؟

به جهت موضوعات و ملاحظات قانونی و تأیید ایمن بودن ارسال لینک‌ها، این امکان برای تمامی خطوط وجود ندارد که بتوان از طریق آن‌ها به ارسال لینک پرداخت. به همین دلیل نیاز است تا شما برای ارسال لینک در اس‌ام‌اس و برخورداری از مزایای آن، از سامانه‌ها یا پنل‌های پیامکی استفاده کنید. از طریق این پنل‌ها و ثبت‌نام در آن‌ها و ایجاد حساب کاربری، شما می‌توانید پیامک‌های حاوی لینک را برای مخاطبین خود اس‌ام‌اس کرده و علاوه بر آن از اطلاعات و تعاملات مشتریان و تحلیل آن‌ها نیز جهت اطلاع از سودمندی و مؤثر بودن این کار، مطلع شوید. ما در پنل پیامکی آموت با داشتن خدمات و سرویس‌های کاربردی و مؤثر در این راه در کنار شما هستیم.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی