پیامک آموت

بهترین کوتاه کننده لینک برای پیامک چیست؟

کوتاه کننده لینک برای پیامک

کوتاه کننده لینک چیست و چه مزیتی دارد؟

لینک‌های اینترنتی را می‌توان نوعی آدرس در نظر گرفت که از طریق آن‌ می‌‌توانیم به محتویات اینترنت دست پیدا کنیم. در دنیای اینترنت هر وب سایت، صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام و کلا هر چیزی دارای لینک یا آدرس مخصوص به خود است.

استفاده از لینک در پیامک‌‌های تبلیغاتی می‌تواند بسیار مفید باشد. چرا که از این طریق مشتریان می‌توانند به راحتی و تنها با یک ضربه به وب سایت یا صفحه اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند. از این رو، لینک‌های موجود در پیامک‌ها به افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، در پیامک‌های تبلیغاتی می‌توان آدرس وب سایت یا لینک مربوط به محصولاتی که دارای تخفیف هستند و در بعضی از موارد آدرس دانلود نرم افزار موبایلی را قرار داد. با این وجود، استفاده از لینک در پیامک باید به روش و اصول خاصی انجام بگیرد تا بتواند موثر واقع شود.

مطلب پیشنهادی: ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

یکی از مشکلات استفاده از لینک در پیامک‌‌های تبلیغاتی این است که گاهی این لینک‌ها بسیار طولانی‌ می‌شوند. به همین دلیل، یکی از مهم ‌ترین اقداماتی که بهتر است پیش از قرار دادن لینک در پیامک انجام دهید، کوتاه کردن آن است.

اگر نگاهی به لینک‌های موجود در پیامک‌های دریافتی خود بیندازید، می‌بینید که از اعداد و حروف مختلف تشکیل شده اند که تنها مرورگر با استفاده از آن‌ها می‌‌تواند مقصد را پیدا کند اما هیچ مفهوم خاصی را به کاربر منتقل نکرده و تنها پیامک را طولانی کرده اند. کوتاه کننده لینک برای پیامک به این منظور به وجود آمده‌ اند تا لینک‌های بلند و شلوغ را ساده‌ و کوتاه‌ کنند. بیشتر سرویس‌های کوتاه ‌کننده لینک در واقع یک تغییر مسیر (Redirect) برای شما ایجاد‌ می‌‌کنند. با استفاده از سرویس‌‌های کوتاه کننده لینک برای پیامک هیچ تغییری در مقصد ایجاد نمی‌شود اما آدرس جدید کوتاه‌تری برای آن ایجاد‌ می‌‌گردد.

مطلب پبشنهادی: پیامک انبوه چیست؟

کوتاه کردن لینک

به طور روزانه ما با لینک‌های مختلف و متنوعی سر و کار داریم که ممکن است خیلی از آن‌ها را هم در تعاملات روزمره برای دیگران ارسال کنیم؛ در ارسال لینک برای دیگران بهتر است از لینک‌های مختصر و کوتاه استفاده کنیم و چندان منطقی نیست یک لینک بسیار طولانی که مجموعه‌ای از حروف و اعداد است را برای افراد ارسال کنیم؛ این‌جاست که کوتاه کردن لینک بهترین انتخاب است.

مزایای کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک برای پیامک

تا اینجا با کوتاه کننده لینک برای پیامک آشنا شدید، برای اینکه بتوانید درک بهتری از اهمیت و ضرورت آن داشته باشید، در این بخش به معرفی برخی از مزایای آن برای کسب و کار شما خواهیم پرداخت.

بررسی و پیگیری عملکرد کمپین‌ها

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث‌ می‌شود افراد از کوتاه کننده لینک برای پیامک استفاده کنند، ارائه‌ ابزار‌های تجزیه و تحلیل است. به کمک این ابزار‌ها می‌‌توانید پس از اشتراک ‌گذاری لینک مورد نظر خود،  متوجه شوید چند نفر روی آن کلیک کرده ‌اند، محدوده جغرافیایی این افراد کجا بوده و در چه بازه سنی قرار داشته اند. از این رو، شما‌ می‌‌توانید از چنین لینک‌‌هایی برای اندازه ‌گیری استقبال از کمپین‌های تبلیغاتی خود نیز بهره ببرید. اما باید توجه داشته باشید که سرویس کوتاه کننده لینکی را انتخاب کنید که این قابلیت را در اختیار شما قرار‌ می‌دهد، چرا که برخی از این سرویس‌‌ها دارای این امکان نیستند.

ایجاد لینک‌های قابل اعتماد‌تر

یک لینک طولانی حاوی کاراکتر‌های متعدد نمی ‌تواند اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کند و ممکن است آن را کلاه‌برداری یا هرزنامه تلقی کنند. در حالی که لینک‌های کوتاه به دلیل ظاهر بهتری که دارند، نزد بسیاری از افراد، قابل اعتمادتر به نظر‌ می‌رسند.

مطلب پیشنهادی: otp چیست؟ 

کاهش تعداد کاراکتر‌های پیامک

پیامک‌ها دارای تعداد محدودی کاراکتر هستند، به طوری که هر 70 کارکتر یک پیامک محاسبه‌ می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از لینک‌های طولانی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. علاوه بر این، برای اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی موثری داشته باشید، بهتر است که در تعداد کاراکتر محدودی پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. شما‌ می‌‌توانید با استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک برای پیامک به شکل قابل توجهی اندازه لینک و در نتیجه تعداد کاراکتر‌های پیامک را کاهش دهید.

افزایش نرخ کلیک

پیامک‌های کوتاه با ظاهری تمیز و مرتب، شانس دیده شدن را بالا می‌برند. اما در مقابل پیامک‌های بلند و شلوغ، شانس بازدید را از بین‌ می‌‌برند. همچنین، زمانی که لینک‌های کوتاه را در متن پیامک خود قرار‌ می‌دهید، توجه مشتریان را به خود جلب کرده و به دنبال آن می‌توانید میزان فروش را افزایش دهید. پس اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک هستید، باید از لینک‌های کوتاه که دارای ظاهر تمیز و مرتب هستند، استفاده کنید.

مخفی کردن لینک واقعی

عدم نمایش لینک واقعی دیگر کاربرد کوتاه کننده لینک است که در موارد خاصی کاربرد دارد. برای پوشاندن لینک‌هایی از این قابلیت استفاده‌ می‌شود که اگر کاربران از محتوای آن آگاه باشند، ممکن است روی آن کلیک نکنند.

بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ایران

سایت‌های کوتاه کننده بسیار متنوعی در ایران داریم که هر کدام مورد استفاده تعداد زیادی از افراد است. با استفاده از کوتاه کننده لینک، می‌توانیم لینک‌های بلند و نامنظم را به لینکی کوتاه و زیباتر تبدیل کنم. این قابلیت در پیامک اهمیت بیش‌تری نسبت به دیگر بسترها دارد؛ چرا که در پیامک هزینه بر اساس تعداد کاراکتر محاسبه می‌شود. این یعنی شما با کوتاه کردن یک لینک بلند و طولانی، می‌توانید هزینه پیامک خود را کاهش دهید و اگر برای مثال پیامک شما با لینک، دو پیام محسوب می‌شود، با کم کردن کاراکترهای لینک با استفاده از کوتاه کننده لینک، پیامک خودتان را به یک عدد کاهش دهید و هزینه‌های خودتان در بازاریابی پیامکی را دقیقا نصف کنید. در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌ های کوتاه کننده لینک در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد تا مورد استفاده قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: چگونه پیامک‌های حاوی لینک ارسال کنیم؟ 

معرفی بهترین کوتاه کننده‌های لینک

سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که‌ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این بخش برخی از بهترین کوتاه کننده‌های لینک معرفی شده اند.

بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی عبارتند از:

بی 2 ان (b2n.ir)

امکانات این کوتاه کننده لینک برای پیامک رایگان است و بدون نیاز به ثبت ‌نام‌ می‌‌توان از خدمات آن استفاده کرد. کار با این وب‌ سایت راحت بوده و تنها کافی است لینک بلند را در فیلد مخصوص بگذارید و یک لینک کوتاه شده تحویل بگیرید. هم زمان با تحویل لینک کوتاه، کد QR هم ارائه می‌شود.

همچنین‌ می‌‌توانید به آسانی لینک‌ها را ویرایش کنید و یک لینک با کلمات دلخواه بسازید و لینک‌ها هم تاریخ انقضا ندارند. در این سایت امکان مشاهده آمار کلیک‌های انجام‌ شده روی لینک‌ها و منطقه جغرافیایی افرادی که روی لینک کلیک کرده ‌اند، فراهم‌ شده است.

یون (yun.ir)

مدیریت لینک‌ها در این وب سایت بسیار آسان است و لینک‌های کوتاه شده دارای تاریخ انقضا نیستند. همچنین، می‌توانید برای لینک ها، کلمه عبور، تاریخ شروع و پایان اعتبار لینک تنظیم کنید. ارائه ربات کوتاه کننده لینک و API از دیگر ویژگی‌های این سرویس است. در این سرویس، امکان تهیه گزارش از آمار بازدید از لینک‌ها بر حسب کشور، تاریخ، روز و ساعت بازدید، فهرست ارجاع دهنده‌ها، دستگاه کاربر و غیره وجود دارد.

اپیزو (opizo.com)

در این سایت، امکان سفارشی سازی لینک‌های کوتاه وجود دارد و شما می‌توانید برای آن‌ها تاریخ انقضا تعیین کنید. همچنین، یک افزونه وردپرسی در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق آن برای مقاله‌‌های بلاگ خود،  لینک کوتاه ایجاد کنید. در این سایت‌ می‌توانید از طریق لینک‌های کوتاه شده، کسب درآمد کنید. به این صورت که به ازای هر بازدید از لینک‌‌های شما و نمایش تبلیغات، مبلغی پرداخت‌ می‌‌شود.

Zaya io چیست؟

زایا یک سیستم یکپارچه و حرفه‌ای برای کوتاه کردن لینک است که به صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تصمیمی مبنی بر پولی شدن آن هم وجود ندارد. به نوعی می‌توان گفت زایا فقط یک ابزار کاربردی در زمینه کوتاه کردن لینک نیست، زایا یک ابزار قدرتمند در زمینه مارکتینگ و وبمستری است.

برخی از امکانات زایا عبارتند از:

  • کوتاه کردن لینک
  • ساخت بارکد
  • گزارش‌گیری و آمار پیشرفته
  • یکلینک: گرفتن بک لینک از زایا
  • دامنه اختصاصی: اتصال دامنه شخصی به زایا بدون خرید هاست
  • استفاده هوشمندانه از زایا با دسترسی API
  • انقضای لینک پس از اتمام دوره آن

زایا (zaya.io)

به کمک این کوتاه کننده لینک برای پیامک‌ می‌توانید به بررسی آمار و عملکرد لینک‌های خود بپردازید، لینک‌هایی برای کمپین‌ها با تاریخ انقضا ایجاد کنید و همچنین،  لینک‌های کوتاه خود را روی سایت خودتان به صورت شخصی سازی شده داشته باشید. این کوتاه کننده لینک دارای ربات تلگرام کوتاه کننده لینک نیز هست.

بیتن (bitn.ir)

استفاده از امکانات این سرویس، رایگان است. با استفاده از این کوتاه کننده لینک برای پیامک‌ می‌توانید لینک‌های خود را به راحتی ویرایش کرده و مواردی مانند تاریخچه، منابع کلیک کرده و مناطق جغرافیایی کاربران را مشاهده کنید.

وان دا (1da.ir)

به کمک این وب سایت‌ می‌توانید لینک‌های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم کوتاه کنید. همچنین، از طریق آن می‌توانید کسب درآمد کنید.

بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک خارجی به صورت زیر است:

bit.ly

بیتلی معروف ‌ترین سرویس کوتاه‌ کننده‌ و مدیریت لینک در دنیا است. کار کردن با این ابزار به راحتی چند کلیک است. با استفاده از آن می‌توانید لینک‌ها را به آدرس اختصاصی مورد نظر خود تبدیل کنید. علاوه‌ بر کوتاه کردن لینک‌ها، اطلاعات جالبی از تعداد کلیک، نوع دستگاه و سیستم‌عامل کاربران نیز برای شما فراهم‌ می‌‌کند.

tinyurl.com

برخی از خدمات این وب سایت به صورت رایگان ارائه می‌شود. شما بدون نیاز به ثبت ‌نام می‌توانید لینک‌های خود را کوتاه کرده و سفارشی سازی نمایید. لینک‌های کوتاه شده به کمک این سرویس، همیشگی هستند و تاریخ انقضا ندارند. اما از معایب این سرویس عدم امکان مشاهده و ردیابی آمار کلیک است.

shorl.com

یکی از قدیمی ترین و بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سرویس، افزونه ای برای مرورگر‌های کروم و فایرفاکس در اختیار شما قرار‌ می‌دهد که به کمک آن می‌توانید در هر صفحه وبی که هستید آن را به لینک کوتاه تبدیل کنید. از دیگر ویژگی‌های این سایت بررسی بازدید لینک‌های کوتاه شده به صورت خصوصی است.

cutt.ly

یکی از بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک خارجی است که مورد استفاده کاربران ایرانی زیادی قرار گرفته است. برای استفاده از این وب سایت، حتما باید عضو شوید تا بتوانید لینک‌های خود را کوتاه کرده و مدیریت نمایید. از مزیت‌های این کوتاه کننده لینک‌ می‌توان به مدیریت راحت لینک‌های کوتاه شده، بررسی آمار لینک‌های کوتاه شده و کلیک روی آن‌ها به تفکیک کشور، آی پی و مرورگر کاربر و اشتراک راحت لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. همچنین این سرویس، API برای اتصال به دامین وب سایت و افزونه‌های وردپرسی به کاربران ارائه می‌دهد.

افزونه کوتاه کننده لینک

اگر بخواهید لینک وردپرسی خود را کوتاه کنید، بهترین راه استفاده از افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس می‌باشد. در ادامه تعدادی از کوتاه کننده‌های لینک وردپرس را برایتان ذکر کرده‌ایم که رد صورت لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • لینک کوتاه مطلب وردپرس Pretty Links
  • لینک کوتاه در وردپرس ThirstyAffiliates
  • لینک کوتاه در وردپرس URL Shortener
  • لینک کوتاه در وردپرس Bitly
  • لینک کوتاه در وردپرس URL Shortify
  • لینک کوتاه در وردپرس Affiliate Links
  • لینک کوتاه در وردپرس WP URLs

معایب استفاده از کوتاه کننده لینک در پیامک

کوتاه کننده لینک برای پیامک

کوتاه کردن لینک، علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

اختلال در ارائه دهنده خدمات

سایت‌های کوتاه کننده لینک برای پیامک بی ‌نقص نیستند و دچار مشکلاتی هم‌ می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است سرویس دهنده به دلیل آسیب زیرساخت هایش از دسترس خارج شود. به همین دلیل، حتما از سایت‌‌هایی استفاده کنید که اعتبار بیشتری داشته باشند. برای این منظور، می‌توانید درباره سوابق آن سایت و مشتریانش تحقیق کنید.

علاوه بر این، ممکن است سایت‌‌های خارجی ارائه دهنده خدمات کوتاه کننده لینک برای پیامک مسدود شوند. از این رو، برای داشتن کمترین ریسک، استفاده از سایت‌‌های داخلی پیشنهاد می‌شود چرا که فیلتر شدن سایت‌های خارجی در گذشته، کاربران را دچار مشکلاتی کرده است.

منقضی شدن لینک

یکی از معایب کوتاه کردن لینک این است که احتمال منقضی شدن یا از بین رفتن لینک هم وجود دارد. لینک‌‌های تولید شده در برخی کوتاه کننده‌های لینک دارای تاریخ انقضا هستند که پس از آن،  ممکن است دیگر پشتیبانی نشوند. همچنین، اگر ارائه دهنده خدمات از دسترس خارج شود، لینک‌های کوتاه شده نیز از کار خواهند افتاد.

تهدیدات امنیتی و اسپم لینک

از لینک‌های کوتاه شده برای پنهان کردن لینک‌های مخرب یا حملات فیشینگ هم استفاده می‌شود. همچنین، هکر‌ها و سیستم‌های اسپم با استفاده از این نوع لینک‌ها، کاربران را فریب می‌دهند؛ چرا که شناسایی آن‌ها دشوار است.

بسیاری از کاربران ممکن است ناخواسته یا به دلیل نداشتن آگاهی روی این لینک‌ها کلیک کنند که‌ می‌‌تواند خطر بدافزار و دیگر تهدیدات امنیتی را افزایش دهد. البته اقدامات زیادی برای تشخیص چنین لینک‌هایی انجام شده، اما هنوز هم‌ سوء استفاده‌‌هایی از لینک‌های کوتاه شده می‌شود که می‌تواند سبب بی اعتمادی مشتریان به چنین لینک‌های گردد.

نبود شفافیت

ممکن است در لینک کوتاه شده به درستی مقصد لینک مشخص نشده باشد. اگر مشتری مطمئن نباشد که با کلیک روی یک لینک به کجا هدایت‌ می‌‌شود، ترجیح می‌دهد روی آن کلیک نکند.

سفارشی ‌سازی محدود

در حالی که برخی از کوتاه کننده‌های لینک امکانات خوبی برای سفارشی سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهند، برخی نیز امکانات محدودی برای سفارشی ‌سازی لینک‌‌های کوتاه شده دارند. به عنوان مثال، ممکن است محدودیت‌هایی برای طول یا در دسترس بودن نام دامنه وجود داشته باشد که این موضوع خوشایند بسیاری از کاربران نیست. با توجه به موارد گفته شده، به شما توصیه می‌کنیم که پیش از استفاده از خدمات سایت‌های کوتاه کننده لینک برای پیامک حتما آن‌ها را به‌ طور دقیق مورد بررسی قرار دهید تا سایتی با بهترین خدمات و بهترین پشتیبانی را انتخاب نمایید.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی