پیامک آموت

پیامک انبوه چیست؟

حتما شما هم برای یک بار پیامک تبریک سال نو از طرف دوستان و آشنایان دریافت کرده‌اید که پیام شما با پیام تبریک خواهر یا برادرتان یکسان بوده است. معمولا این افراد از یک متن مشترک برای تمامی مخاطبین تلفن همراه خود استفاده کرده و به صورت یک‌جا پیام را ارسال می‌کنند. در صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز سیستمی شبیه به این پیامک‌ها تحت عنوان پیامک انبوه وجود دارد که در این مطلب قصد داریم به شرح مختصری درباره آن بپردازیم.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

پیامک انبوه چیست؟

در صنعت تبلیغات از پیامک انبوه برای ارسال پیام‌های کوتاه تبلیغاتی به تعداد زیادی از مخاطبان، استفاده می‌شود. شما برای ارسال پیام کوتاه انبوه به یک بستر نرم‌افزار احتیاج دارید، در غیر این صورت امکان ارسال پیامک تبلیغاتی به روش‌های معمول وجود نخواهد داشت.

ارسال پیام‌های کوتاه به دو روش نصب نرم‌افزار تحت وب و تحت سیستم عامل اندروید یا IOS امکان‌پذیر است. شما با انتخاب یکی از این روش‌ها و متصل بودن به اینترنت می‌توانید پیامک تبلیغاتی را به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال کنید.

نرم‌افزارهایی که برای این منظور طراحی می‌شوند، عملکردی شبیه به یک پنل دارند که از امکانات مختلفی برخوردار هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید شماره‌های مخاطبین مورد نظر خود را تحت وب یا تحت سیستم عامل درون پنل ذخیره کرده و دسترسی لازم جهت ارسال پیامک انبوه را صادر کنید. به کمک پنل‌های پیامکی شما می‌توانید بر روی نحوه و زمان ارسال پیام مدیریت کامل داشته باشید. پنل‌ها به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که با توجه به بزرگ‌تر بودن پنل هزینه ارسال پیام نیز متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی محدود شده است. در عوض سامانه‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آن‌ها شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. معمولا متقاضیان این سامانه‌ها شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی هستند. بعضی از این نرم‌افزارها دارای امکانات و ویژگی‌هایی هستند که ارسال پیامک را برای متقاضیان آسان‌تر کرده‌اند.

ارسال پیامک انبوه       

شما می‌توانید با استفاده از امکانات مختلف پنل‌های پیامکی مثل ارسال از طریق جنس، شغل، ارسال منطقه‌ای یا ارسال از طریق دکل‌های ایرانسل و همراه اول، برای تعداد زیادی از مخاطبان خود، پیامک انبوه ارسال کنید.

برای ارسال پیامک انبوه در اولین مرحله می‌توانید در دمو 10 روزه رایگان پیامک آموت ثبت‌نام کنید و در این ده روز از تمامی امکانات سامانه استفاده کرده و حتی ارسال پیامک انبوه خود را نیز انجام دهید. در این مدت می‌توانید با فضای کلی سامانه آشنایی پیدا کنید و در صورت نیاز و تمایل، یکی از بسته‌های سامانه پیامک انبوه را خریداری کنید.

ارسال پیامک انبوه چه مزیت‌هایی دارد؟

مهم‌ترین مزیت ارسال این نوع پیام کوتاه، کمک به فرایند بازاریابی و جذب مخاطب بیشتر است. پیام تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه، پیام و هدف خود را به جمع زیادی از مخاطبان برسانید. صاحبان کسب و کارهای نوپا می‌توانند با توجه به نوع کسب و کار و همچنین نوع مشتریان خود، از این گونه پیام‌ها برای بازاریابی و تبلیغ خدمات یا محصولات خود بهترین استفاده را داشته باشند.

یکی دیگر از مزیت‌های ارسال این نوع پیام کوتاه، انتخاب منطقه یا مخاطبانی خاص برای دریافت پیام است. به عنوان مثال شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی را برای مخاطبانی در منطقه کسب و کار خود ارسال کنید. همچنین این امکان وجود دارد که پیامک را در زمانی خاص برای مخاطبین خود ارسال کنید.

با ارسال پیامک به صورت انبوه شما در زمان خود به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کنید. دیگر لازم نیست به صورت دستی برای تک تک مخاطبین پیام ارسال کرده و زمان خود را هدر دهید.

معایب ارسال پیامک انبوه در بازاریابی چیست؟ 

هر سیستمی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. پیش از این به مهمترین مزیت‌های استفاده از سیستم پیامک انبوه اشاره کردیم. لازم می‌دانیم توجهی به معایب آن نیز داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

بسیاری از افراد علاقه چندانی به پیام‌های تبلیغاتی ندارند و معمولا این شماره‌ها را در تلفن همراه خود مسدود می‌کنند. همچنین برخی از مخاطبان این‌گونه تصور می‌کنند که پیام‌های تبلیغاتی هدفی جز اذیت کردن آن‌ها ندارند. برای از بین بردن این تصورات شما به عنوان صاحب کسب و کار باید از پیام‌هایی جذاب و سازنده استفاده کنید.

پیام شما نباید زیاد طولانی و خسته‌کننده باشد. شما می‌توانید از کلمات و متن‌هایی متفاوت در رساندن پیام خود استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری جذب خدمات یا محصولات شما شوند.

یکی دیگر از معایب ارسال این دسته از پیام‌ها، ارسال پیام فقط به صورت متنی است. در ایران امکان ارسال تصویر و فایل صوتی و تصویری در سیستم عامل اندروید وجود نداشته و شما مجبور به ارسال پیام متنی هستید. به همین جهت در کنار پیامک انبوه باید از امکانات دیگر که به جذب مخاطب و فروش بیشتر کمک می‌کند نیز کمک بگیرید.

پیامک انبوه برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

کسب و کارهایی که با مخاطب و مشتری ارتباط نزدیک دارند باید از این دسته پیامک‌ها برای انتقال اطلاعات استفاده کنند. سالن‌های زیبایی، کلینیک‌های درمانی و زیبایی، آژانس هواپیمایی، فروشگاه‌های آنلاین، مراکز خدماتی، بانک‌ها، کسب و کارهای نوپا، موسسه‌های آموزشی و… مشاغلی هستند که می‌توانند از پیام‌های تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی استفاده کنند.

کسب و کارها برای جذب مخاطب بیشتر باید اطلاعاتی به‌روز در اختیار افراد قرار بدهند. پس از ارسال اولین پیام‌های تبلیغاتی آن‌ها می‌توانند به صورت ماهانه مشتریان را از خدمات و محصولات جدید مطلع کنند. ارتباط همیشگی و البته مفید با مشتری به کسب و کار شما رونق می‌بخشد.

از دیگر راهکارهایی که به موفقیت کسب و کارها کمک می‌کند، ارسال پیام تخفیف برای مشتریان است. این دسته از پیامک‌ها نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده و امکان تشویق افراد دیگر توسط مشتریان ثابت نیز وجود دارد.

بسیاری از کسب و کارها از شیوه‌های متفاوتی برای جذب بیشتر مشتری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید با ارسال پیام تبریک به مناسب‌های ویژه مانند سال نو به مشتریان‌تان یادآوری کنید که همیشه به یاد آن‌ها هستید.

برای ارسال پیامک انبوه، مخاطبان خود را به دو دسته عام و خاص تقسیم‌بندی کنید. در دسته عام شما در زمینه اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات و محصولات خود، پیام ارسال می‌کنید. در مورد مخاطبان خاص شرایط متفاوت خواهد بود. شما به عنوان فروشنده باید به مشتریان ثابت و همیشگی خود وفادار باشید و همواره اعتماد آن‌ها به خودتان را حفظ کنید. به همین جهت برای ارسال پیام‌هایی مانند تخفیف ابتدا مخاطبان قدیمی خود را در نظر بگیرید.

ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی

ارسال پیامک انبوه با استفاده از سیم کارت شخصی ممکن است مزایایی داشته باشد از جمله تعرفه ارسال مناسب‌تر و امکان ارسال به بلک لیست مخابراتی. اما نکته مهم این است که ارسال پیامک بین 100 تا 500 عدد در روز، باعث مسدود شدن سیم کارت خواهد شد؛ قطعا برای برند شما نکته مثبتی نیست که هربار با یک شماره و سیم کارت جدید پیامک ارسال کنید. در کنار تمام این موارد، خرید پنل پیامکی امکاناتی به شما می‌دهد که با استفاده از سیم کارت شخصی، قادر به بهره بردن از آن نیستید.

برای مثال استفاده از ارسال منطقه‌ای، وب سرویس یا بانک شماره موبایل و خیلی امکانات دیگر، در سامانه‌ پیامک آموت وجود دارد که با سیم کارت شخصی قادر به استفاده از آن‌ها نیستید. درست است که تعرفه پیامک‌ها با سیم کارت شخصی کم‌تر است، اما ارسال منطقه‌ای بسیار هدفمندتر است که استفاده از آن، باعث نتیجه‌دهی بیش‌تر می‌شود. یعنی ممکن است تعرفه ارسال هر پیام شما با پنل کمی بیش‌تر از سیم کارت شخصی باشد، اما نتیجه کار هم بهتر خواهد بود.

نتیجه گیری و جمع‌بندی

شرکت‌ها و سازمان‌ها از سیستم پیامک انبوه با اهداف مختلفی استفاده می‌کنند. در قدم اول مهمترین هدف جذب مخاطب، بازاریابی و در نهایت فروش بیشتر است. برای رسیدن به فروش کسب و کارها نیاز به اطلاع‌رسانی همگانی در مورد خدمات و محصولات خود دارند. به این ترتیب با ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه، اطلاع‌رسانی به صورت جامع نیز انجام می‌شود. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک نحوه ارتباط با مخاطب را آموزش ببینید، قطعا ارسال پیام‌های تبلیغاتی به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی