پیامک آموت

۹ ایده موثر در بازاریابی هتل در سال ۲۰۲۲

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تکنیک‌ها و استراتژی‌های افزایش درآمد هتل با ارسال پیامک

در اقتصاد روبه‌رشد تجربه‌گرا، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند پول بیشتر و بیشتری را به جای اقلام مادی صرف تجربیات کنند. این خبر بسیار خوبی برای صنعت مسافرت و هتلداری است، زیرا درآمدهای مربوط به تجربه‌هایی مانند غذا خوردن، مسافرت و اقامت در حال افزایش است. در این مطلب نشان می‌دهم که چگونه می‌توان به کمک پیامک این درآمدها را حتی از این هم فراتر برد و تجربه‌ای ناب و به‌یادماندنی برای مشتری ایجاد کرد. با پیامک می‌توان فروش را به بهینه‌ترین حالت ممکن رساند.

با توجه به افزایش پلتفرم‌هایی مانند علی‌بابا  و جاباما ، مسافران هرگز نسبت به امروز گزینه‌های بیشتری در مورد اقامتگاه نداشته‌اند. بنابراین حیاتی است که هتل‌ها با بازاریابی خدمات خود از طریق پلتفرم‌های مناسب، بر تعداد روزافزون مسافران سرمایه‌گذاری کنند و از سهم بازار خود حفاظ لازم را داشته باشند. اگر شما هم صاحب یا مدیر هتل هستید، این مطلب برای شماست.

فرصتی ناب برای بازاریابی هتل‌ها

فرصتی ناب برای بازاریابی هتل‌ها

آمار نشان می دهد که جست‌وجوهای اینترنتی در مورد مسافرت به‌طور فزاینده‌ای بر روی گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است. بیش از ٪۵۰ از سفرها با تلفن همراه شروع می‌شوند و ٪۷۹ مسافران فرآیند رزرو را در همان تلفن همراه به اتمام می‌رسانند. این اعداد نشان می‌دهند که نه تنها بهینه‌سازی وب‌سایت هر هتل برای نمایش در موبایل مهم است، بلکه یک فرصت بازاریابی قابل توجه پیش روی صنعت مهمان‌داری است. مسافران از تلفن همراه خود برای سازماندهی سفرهاشان استفاده می‌کنند، بنابراین منطقی است که ما بازاریابی خدمات گردشگری را به‌طور مستقیم در همان بستر انجام دهیم.

مطلب پینشهادی: متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری

از سوی دیگر، پیامک مدت‌هاست که مؤثرترین کانال برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان در بستر تلفن همراه‌شان بوده و عدد خیره‌کننده ٪۹۸ مربوط به نرخ باز شدن پیامک تبلیغاتی به خوبی علت آن را نشان می‌دهد. هتل‌ها فرصت منحصربه‌فردی برای استفاده از پیامک انبوه دارند و این مقاله در ۳ قسمت نحوه استفاده از پیامک را در هر مرحله از سفر مشتری به‌صورت دقیق توضیح می‌دهد. این ایده‌ها به راحتی قابل اجرا هستند چرا که ارسال پیامک انبوه به نرم‌افزار خاصی احتیاج ندارد.

تبلیغات هتل

به دنبال علاقه‌مند شدن مردم به سفر در سال‌های اخیر و افزایش تقاضا برای تور و هتل یا بلیط‌، عرضه هم به همان میزان افزایش پیدا کرده است و هر کسی چندین گزینه برای انتخاب دارد. دقیقا به همین دلیل هم تبلیغات هتل اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده است؛ چون همین تبلیغات ممکن است شما را تبدیل به انتخاب افراد کند.

مطلب پینشهادی: ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

تبلیغات هتل می‌تواند از راه‌های مختلفی انجام شود؛ از سئو و شبکه‌های اجتماعی مختلف گرفته تا بازاریابی پیامکی و ایمیلی که هر کدام به نوبه خود می‌تواند روی عده مختلفی از افراد تاثیرگذار باشند. در ادامه نکاتی را در مورد تبلیغات و بازاریابی هتل با هم مرور خواهیم کرد که به کار بردن آن‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای هر یک بتواند کسب و کار شما را قدمی رو به جلو هدایت کند.

بازاریابی هتل

در فصول خاص سال که می‌دانید سفر رفتن رایج است، به راحتی و با هر استراتژی می‌توانید مسافر جذب کنید. اما در فصولی که سفر رفتن مشتاقانی چندانی ندارد، بازاریابی هتل، اهمیت بیش‌تر و حساس‌تری پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی در همه شغل‌ها، تمرکز روی مشتریان قدیمی و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار است که هزینه کم‌تری هم نسبت به جذب مشتریان جدید دارد و نتیجه بهتری هم دارد.

یکی از بهترین روش‌های وفادارسازی مشتریان قدیمی، مهمان‌نواز بودن است؛ اینکه شما برای مسافرانی که درهتل شما اقامت دارند، شرایط مناسبی فراهم کنید و آن‌ها را در داشتن سفری خوب، همراهی کنید. این روش باعث می‌شود علاوه بر وفادار سازی مشتریان قدیمی، از بازاریابی دهان به دهان هم بهره خواهید برد. مشتریان رد صورت داشتن رضایت از اقامت شان در یک هتل، دوستان و آشنایان خود را هم به اقامت در آن هتل تشویق می‌کنند و بدین شکل شما فقط با مهمان‌نواز بودن، از چندین روش بازاریابی بدون هزینه بهره‌مند خواهید شد.

راه‌های جذب مسافر در هتل

به عنوان اولین نکته درباره بازاریابی هتل و راه‌های جذب مسافر، باید روی نقطه قوت هتل‌تان تمرکز کنید؛ برای مثال لوکیشن خاصی دارید؟ لب دریا، مرکز شهر یا نزدیک به اماکن مذهبی. هر یک از این موقعیت‌های جغرافیایی به نوعی می‌تواند برای عده‌ای جذاب باشد و دلیل باشد برای انتخاب هتلی با همین موقعیت.

یا اگر نکته برجسته هتل شما، زیبایی ظاهری آن یا کیفیت غذاهای رستوران آن است، می‌توانید روی همین موضوع تمرکز کنید. اینکه در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از نقاط قوت خود منتشر کنید یا در بازاریابی پیامکی به آن نکته ویژه بپردازید، از راه‌های بسیار سرراست بازاریابی پیامکی است.

بازایابی هتل

بازایابی هتل قبل از رسیدن مهمان

برای هتل شما هیچ چیز بدتر از وجود اتاق‌ های خالی نیست. برای به‌حداقل‌ رساندن تعداد اتاق‌های خالی، به‌خصوص در بازه‌های زمانی خارج از تعطیلات (که مسافر کم است)، از پیامک انبوه  برای ارسال تخفیف و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید. برای یک هتل، ارائه پیشنهادهایی مثل فروش لحظه آخری و پر کردن اتاق همیشه مقدور است و به درآمدزایی در طول زمان خارج از تعطیلات کمک شایانی می‌کند.

یک راه‌حل فوق‌العاده برای اجرایی کردن این ایده، استفاده از قابلیت ارسال منطقه‌ای سامانه‌های پیامکی است. با استفاده از پیامک منطقه‌ای شما بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی شکل می‌دهید و به‌خصوص اگر در نزدیکی نقاط پرمسافر (مانند زیارتگاه‌ها، فرودگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و…) باشید، به راحتی می‌توانید یک پیام متنی حاوی یک پیشنهاد ویژه اقامتی برای مسافران ارسال کرده و آن‌ها را ترغیب به اقامت کنید.

رزرو پیامکی

با استفاده از خطوط اختصاصی  سامانه‌های پیامکی شما قادر به ارسال پیامک دوطرفه هستید، به این معنی که مشتری شما می‌تواند با دیدن تبلیغات هتل شما، مثلا با ارسال یک عدد اقامت خود را رزرو کند. علاوه بر این، برای مهمانانی که رزرو خود را انجام داده‌اند می‌توانید یک پیامک تایید رزرو و حاوی اطلاعات لازم برای شروع اقامت بفرستید تا کار آن‌ها را راحت‌تر کنید.

مطلب پیشنهادی: بازاریابی پیامکی

پیامک یادآوری

یک استراتژی دیگر برای تبلیغ هتل، استفاده از پیامک‌زمان‌دار برای یادآوری است. یک یا دو روز قبل از شروع زمان اقامت مهمان، یک پیامک یادآوری به همراه شرح وضعیت فعلی ارسال کنید. مسافر شما از دیدن این که به یادش هستید قطعا لذت خواهد برد. منظور از شرح وضعیت دادن اطلاعاتی مانند جزئیات حمل‌ونقل از فرودگاه به هتل، گزینه‌های پارک خودرو، وضعیت اسنپ ، تاکسی و… است. اگر هتل شما خدمات حمل‌ونقل را هم ارائه می‌دهد، آن را در پیام ذکر کنید. دادن اطلاعات به مهمان سطح خدمات‌رسانی شما را ارتقا داده و تجربه مشتری را لذت‌بخش می‌کند.

بازاریابی هتل حین اقامت مهمان

بازاریابی هتل حین اقامت مهمان

خدمات مشتری با پیامک دوطرفه

با خدماتی کردن خط اختصاصی  خود و استفاده از پیامک دوطرفه توسط مهمان برای استفاده از خدمات حین اقامت در هتل یکی از تکنیک‌های خوب هتلداری است که هم فشار را از روی دوش تیم خدمات مشتری شما برمی‌دارد و هم به مشتری حق انتخاب و سازماندهی اولیه می‌دهد. خدماتی مانند خدمتکار، سرویس اتاق، ورود و خروج، غذا و… جزو مواردی هستند که طبق تحقیقات ٪۵۲ مسافران ترجیح می‌دهند با استفاده از پیامک پیگیری کنند تا این که بخواهند به‌طور مستقیم تماس گرفته و درخواست دهند.

مطلب پینشهادی: راه های افزایش فروش

پیامک‌های پیشنهادی

اطراف هتل شما و به‌طور کلی در شهر شما چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟ شما به‌عنوان بومی منطقه خیلی بهتر از یک مسافر می‌توانید جاهای خوب را پیدا کرده و گشت‌وگذاری جذاب داشته باشید، پس همین اطلاعات را در یک پیامک پیشنهادی به مشتریان خود اطلاع دهید تا آن‌ها هم مانند یک بومی بتوانند نهایت استفاده را ببرند. دادن اطلاعات در مورد بهترین رویدادها، رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری، بهترین ساعات رفت‌وآمد و… هتل شما را در خدمت‌رسانی زبانزد مسافران می‌کند.

حتی می‌توانید از این هم فراتر بروید، زمانی که مهمان وارد هتل شما می‌شود با وی گپ‌وگفتی خودمانی داشته باشید و در مورد شخصیت و علایق و سلایق او اطلاعات به‌دست آورید، سپس پیامک پیشنهادی‌ای برای او بفرستید که با علایقش هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. شک نکنید که مهمان از این کار قدردانی خواهد کرد. این مدل تجارب شخصی برای مشتری بسیار جذاب است و در مورد آن تا مدت‌ها صحبت خواهد کرد. تبدیل مشتری به ماشین بازاریابی کلامی و سفیر برند یکی از بهترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی هتل است.

پیامک صورتحساب

همان‌طور که پیش‌تر گفتم، مشتری ترجیح می‌دهد با پیامک کار خود را راه بیندازد. شما می‌توانید زمان پایان اقامت مشتری به آن‌ها اجازه دهید با یک پیامک، صورتحساب خود را قبل از مراجعه به پیشخوان دریافت کنند؛ و در ادامه با ارسال پیامکی حاوی پیشنهاد حمل‌ونقل برای کمک به مهمان در رسیدن به مقصد بعدی پایانی خوش برای آن‌ها بسازید.

قاعده‌ای وجود دارد به نام «اوج، پایان» به این معنی که انسان‌ها نقاط اوج و نقاط پایانی یک تجربه را بیشتر و بهتر در ذهن ثبت می‌کنند. بنابراین شما با ارسال یک پیامک نهایی که به قصد کمک است، پایان اقامت را با خاطره‌ای خوشایندتر از تجربه صورتحساب و پرداخت هزینه ثبت می‌کنید.

 

بازاریابی هتل پس از خروج مهمان

خب تا اینجا موارد زیادی در رابطه با نحوه جذب مشتری گردشگر رو یادگرفتید. مطمعن باشید اگر فقط به تکنیک های بالا هم به طور کامل عمل کنید، کلی در جذب ورودی های خود پیشرفت خواهید کرد. حالا به سراغ آموزش روش بازگرداندن مشتری بعد از خروج از مجموعه شما میپردازیم. رعایت کردن نکات تکمیلی پایین درصد احتمال بازگشت مشتری های شمارا به شدت افزایش میدهد.

 

پیامک بازخورد

برای کمک به برندسازی هتل، سعی کنید رد پای آنلاین مثبتی در بازار دیجیتالی به جای بگذارید. چرا؟ چون یک مسافر گزینه‌های انتخابی زیادی پیش روی خود دارد و بر اساس نظرات دیگر مسافران، هتل انتخابی خود را بررسی و قضاوت می‌کند. پس همیشه یادتان باشد که برای تقویت هویت آنلاین‌تان از مسافران (به‌خصوص مسافرانی که راضی از پیش شما می‌روند) با یک پیامک بخواهید که نظرشان را در فلان صفحه دیجیتال به ثبت برسانند و هتل شما را رتبه‌بندی کنند. برای تشویق به انجام کار، تخفیفی به آن‌ها برای اقامت بعدی بدهید.

در مورد مشتریانی که اقامت رضایت‌بخشی نداشته‌اند، ناراحت نشوید. این یک فرصت خوب است که ایراد کسب‌وکار خود را پیدا کنید و رشد کنید. البته سعی کنید وضعیت را در لحظه اصلاح کنید تا کار به آنجا نکشد که نظر منفی‌شان را با دلخوری در جایی ثبت کنند. اگر اوضاع را در لحظه مدیریت کنید و رضایت آن‌ها را به‌دست آورید، اینطور نظر می‌دهند که مشکل داشته‌اند و شما سریع پیگیری کرده‌اید و این به سود شماست.

تبلیغات پیامکی

می‌رسیم به یکی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی هتل پس از خروج مهمان: به مشتریانی که در حال خروج هستند، برای اقامت بعدی یک پیشنهاد ویژه بدهید که ترغیب به بازگشت شوند و همچنان مشتری شما بمانند. اگر هتل‌های زنجیره‌ای دارید، این پیشنهاد را در کلیه شعب اعتبار دهید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشند. شک نکنید که این راهکار بسیار موثر خواهد بود.

وفادارسازی مشتری با پیامک

برنامه‌های وفادارسازی مشتری نیز یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی هتل، افزایش فروش و رشد کسب‌وکار است. از طرفی، طبق مطالعات وب‌سایت ای‌مارکتر (Emarketer)  بیش از دوبرابر مردم پیامک را به ایمیل ترجیح می‌دهند، بنابراین شما با کمک یک سامانه پیامکی خوب می‌توانید تاثیر زیادی بر افزایش فروش خود داشته باشید.

امیدوارم این مقاله دید خوبی از بازاریابی پیامکی هتل به شما داده باشد و شما اهمیت تاثیر آن را به خوبی دریافت کرده باشید. فراموش نکنید، اقامت مشتری، بخش زیادی از تجربه کلی سفر را تشکیل می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی آن را به شیرین‌ترین و خاطره‌انگیزترین حالت ممکن رقم بزنید.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی