پیامک آموت

مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ

بازاریابی پیامکی نتیجه‌بخشی بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ دارد. اما این به معنای بد بودن بازاریابی ایمیلی نیست و حتی باید به این نکته دقت کنیم که ترکیب این دو شیوه دارای بیشترین قدرت است و موفقیت‌ کمپین‌های مختلف را تضمین می‌کند.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در چند دهه‌ی گذشته بازاریابی ایمیلی یکی از پرطرفدارترین کانال‌های بازاریابی در تجارت بوده‌است که تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها به نتیجه‌بخش بودن آن ایمان داشته‌‌اند و آن‌ را از قابل اعتماد‌ترین روش‌های تبلیغاتی می‌دانسته‌اند. اما با افزایش استفاده‌ از تلفن همراه و تبدیل شدن آن به یک عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم، محبوبیت بازاریابی پیامکی به سرعت در حال افزایش است و کسب‌وکارهای باهوش که می‌خواهند سهم خوبی از بازار خود داشته باشند، روز‌به‌روز بیشتر به استفاده‌ از آن روی می‌آورند.

مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ

امروزه در هر بازاری برندهای فراوانی مشغول بازاریابی محصول یا خدمات خود هستند و هر کدام سعی دارند نظر مشتریان احتمالی را به خود جلب کنند. در چنین شرایطی انتخاب کانال‌های بازاریابی بسیار اهمیت دارد. اینکه شما تمرکز خود را بر روی بازاریابی ایمیلی بگذارید یا بازاریابی پیامکی و یا شاید هر دو، تصمیم مهمی است که امیدواریم با خواندن این مقاله برای‌تان راحت‌تر باشد.

چه چیزی را در بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی باید مقایسه کنیم؟

تعیین کننده‌ی تمام استراتژی‌های بازاریابی در هر کسب‌وکاری ترجیح مشتریان آن کسب‌و‌کار است. با توجه به اینکه مشتری در هر شرایطی چه واکنشی نشان می‌دهد یا چه چیزی را انتخاب می‌کند، باید استراتژی بازاریابی کمپین ها و تبلیغات مختلف بر اساس عوامل استراتژیک زیر را تعیین کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را دریافت کنیم.

 

۱. نرخ دیده شدن

در مقایسه‌ی نرخ باز شدن و دیده شدن بین پیامک و ایمیل کار سختی را در پیش نداریم. بازاریابی پیامکی برتری قابل توجهی در دیده شدن نسبت به ایمیل مارکتینگ دارد و جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد. میانگین نرخ باز شدن یک کمپین پیامکی ۹۸درصد می‌باشد، در‌حالیکه تنها ۲۰ درصد از ایمیل‌ها توسط مشتریان باز می‌شوند.

پیامک‌ها مسیر مستقیم‌تری را تا رسیدن به دست مشتریان طی می‌کنند. در واقع افراد بلافاصله پس از دریافت پیامک از آن مطلع می‌شوند و پیامک‌ها شانس بالایی برای باز شدن دارند. به طور میانگین پیامک‌ها  ظرف ۹۰ ثانیه پس از دریافت توسط مشتریان باز می‌شوند. در حالی که نرخ زمان باز شدن ایمیل حدود ۹۰ دقیقه‌ است.

۲. نرخ تحویل به مشتری

۲. نرخ تحویل به مشتری

روزانه در حدود ۲۶۹ میلیارد ایمیل ارسال می‌شود که ۵۰ درصد آنها مستقیما وارد پوشه اسپم می‌شوند و هیچ وقت به دست مخاطبین نمی‌رسند. جالب است بدانید یک کارمند معمولی در آمریکا به طور میانگین روزی ۱۲۰ ایمیل دریافت می‌کند!

روزانه حدود ۲۰ میلیارد پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود و نکته قابل توجه‌ این است که افراد زیادی به محض دیدن اعلان پیامک (همان ناتیفیکیشن) آن را باز می‌کنند. اما افراد خیلی کمتری این رفتار را در برابر ایمیل دارند. چراکه همه می‌دانند پیامک بسیار کوتاه است و خیلی سریع از قضیه سر در می‌‌آورند! اما در مورد ایمیل اکثر افراد از پیش می‌دانند که یک محتوای متنی بلند بالاتر از پیامک در پیش دارند و آن را نادیده می‌گیرند.

 

۳. نرخ کلیک

پیامک‌ها برای خواندن بسیار کوتاه هستند و به همین دلیل نرخ قابل توجه ۱۹ درصدی را در کلیک کردن دارند. این در حالی است که تنها ۳/۲ درصد از افراد روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها کلیک می‌کنند. دلیل این آمار پایین این است که اکثر افراد قبل از رسیدن به لینک‌ موجود در ایمیل و در همان اواسط متن از خواندن آن خسته می‌شوند و به انتهای آن نمی‌رسند.

هزینه راه اندازی پنل پیامکی

 ۴. هزینه

هزینه‌ی ارسال پیامک به عوامل مختلفی از قبیل: طول متن، اپراتور ارائه دهنده‌ی خدمات و نیز تعداد پیامک ارسال شده بستگی دارد. با‌ این‌حال هزینه‌ی ارسال ایمیل در هر صورت از پیامک کمتر است. اما در نگاه کلی به هزینه‌ها باید در نظر بگیریم که ایمیل‌‌ها دارای هزینه‌های جانبی زیادی هستند که مربوط به سفارشی‌سازی و طراحی آنهاست.

بازاریابی ایمیلی پیروز است یا بازاریابی پیامکی؟

با توجه به عواملی که بررسی کردیم بازاریابی پیامکی نتیجه‌بخشی بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ دارد. اما این به معنای بد بودن بازاریابی ایمیلی نیست و حتی باید به این نکته دقت کنیم که ترکیب این دو شیوه دارای بیشترین قدرت است و موفقیت‌ کمپین‌های مختلف را تضمین می‌کند. اگر تمایل دارید با استفاده از پیامک کمپین راه‌اندازی کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ۳ مرحله‌ی اساسی در راه‌اندازی کمپین پیامکی را مطالعه کنید

اگر تصمیم دارید تحول بزرگی در فروش محصولات و خدمات خود و نیز پیشرفت چشم‌گیری در افزایش آگاهی از برند خود ایجاد کنید بازاریابی پیامکی بهترین انتخاب است. این گام بزرگ برای کسب‌وکار خود را  باید با خرید سامانه‌ی پیامکی شروع کنید. سامانه‌ی پیامک آموت با بیش از ۵۰ قابلیت کاربردی پیشنهاد ما به شماست. ضمن اینکه قبل از خرید این سامانه می‌توانید از نسخه‌ی رایگان پنل پیامک آموت استفاده کنید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

 

بازاریابی پیامکی تا چه حد موثر است؟

پیامک به محض تحویل داده شدن به مشتری توجه او را جلب می‌کند. میانگین زمان واکنش نشان دادن به پیامک کمتر از ۹۰ ثانیه است و حدود ۷۵ درصد از مردم گفته‌اند که دوست دارند از طریق پیامک تبلیغات مختلفی را دریافت کنند. بیش از ۶۵ درصد از بازاریابان می‌گویند که بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارشان بسیار مفید است. ۸۲ درصد از مردم می‌گویند که هر پیامکی را که دریافت می‌کنند باز می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی پیروز است یا بازاریابی پیامکی؟

آیا بازاریابی ایمیلی هنوز هم مفید است؟

اگرچه در حال حاضر روند رو به رشد رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی پیامکی  توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند اما با این حال ایمیل مارکتینگ هزینه‌ی بسیار پایینی دارد و توجه به آن خالی از لطف نیست. این شیوه‌ی بازاریابی می‌تواند به عنوان یک کانال مکمل در کنار کانال‌های دیگر بازاریابی مورد استفاده‌ی شرکت‌ها قرار بگیرد.

همانطور که دیدیم:

۸۰ درصد از موفقیت هر کسب‌وکاری به شیوه‌ی دیده شدن آن و کانال‌های بازاریابی‌اش بستگی دارد. بنابراین بسیار مهم است که هر کسب‌وکاری بررسی کند که آیا بازاریابی پیامکی برای او مفیدتر است یا بازاریابی ایمیلی. به همین دلیل ما در این مقاله این دو شیوه‌ی بازاریابی را باهم مقایسه کردیم تا شما بتوانید تصمیم‌گیری‌های مهم بازاریابی کسب‌وکار خود را  راحت‌تر انجام دهید.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی