پیامک آموت

راه‌های افزایش مشتری

راه‌های افزایش مشتری

تبلیغات مکان محور چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از روش‌های موثر تبلیغات با هدف افزایش مشتری، تبلیغات مکان محور است. در تبلیغات مکان محور، موقعیت جغرافیایی افراد حائز اهمیت است؛ به طوری که پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجود در یک منطقه خاص ارسال می‌شود. این سرویس که به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری استفاده می‌شود می‌تواند افراد زیادی را جذب کسب و کار کند. در این روش از طریق دو راه IP یا GPS تبلیغات مکان محور ارسال می‌شود. به عبارت دیگر وقتی تلفن همراه یا کامپیوتر متصل به خط اینترنت داشته باشید با استفاده از آی پی آن‌ می‌توان اطلاعات مکانی را به دست آورد و تبلیغات را تنها برای افرادی که در مکان و محدوده خاصی هستند ارسال کرد. علاوه بر این GPS نیز روشی است که با استفاده از آن می‌توان به مکان افراد دسترسی پیدا کرد و پیامک تبلیغاتی را به طور هدفمندتری به افراد ارسال نمود.

تبلیغات مکان محور چه کاربردی دارد؟

راه‌های افزایش مشتری

تبلیغات مکان محور به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری، کاربردهای زیادی دارد. اما دو کاربرد اصلی این روش بازاریابی عبارت است از:

تبلیغات هدفمند

تبلیغات مکان محور به صورت کاملا هدفمند بازاریابی را انجام می‌دهد. با این روش یک کسب و کار می‌تواند افرادی که در محدوده خود هستند را جذب کند. در واقع در این روش، احتمال اینکه افراد موجود در محدوده یک کسب و کار به مشتری تبدیل شوند بیشتر است. در نتیجه تبلیغات مکان محور می‌تواند به طور هدفمند و موثر به جذب مشتری منجر شود. به همین دلیل تبلیغات مکان محور جزء راه‌های افزایش مشتری شناخته می‌شود.

مطلب پینشهادی: پیامک هدفمند

صرفه اقتصادی

هزینه این تبلیغات نسبت به سایر روش‌های بازاریابی و تبلیغ کمتر است. در نتیجه برای کسب و کارهای نوپا تا کسب و کارهای بزرگ کاملا صرفه اقتصادی دارد. این در حالی است که اغلب روش‌های تبلیغاتی گران قیمت هستند و نیاز به بودجه زیادی دارند.

مزایای تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟

این روش بازاریابی مزایایی را در برمی‌گیرد که اغلب کسب و کارها تمایل دارند از آن استفاده نمایند. برخی از این مزایا عبارت است از:

تبلیغات موثرتر

تبلیغات مکان محور به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری می‌تواند به طور موثرتری بازاریابی انجام دهد و دقیقا مشتریان هدف را جذب نماید.

مطلب پیشنهادی: متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری

ارتباط قوی با مشتری

با استفاده از تبلیغات مکان محور‌ می‌توان با مشتری ارتباط قوی تری ایجاد کرد و او را از طرح‌های تخفیف، فروش ویژه و حراج‌ها مطلع نمود.

تعیین زمان بندی مناسب

با این روش می‌توان در زمان از قبل تعیین شده، پیامک تبلیغاتی را ارسال کرد و تاثیرگذاری تبلیغ را افزایش داد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پنل اس ام اس

بازاریابی مکان محور از چه روش‌‌هایی انجام می‌شود؟

همانطور که قبلا نیز اشاره شد این نوع بازاریابی بر اساس IP و GPS انجام می‌شود. اما تبلیغات مکان محور به دو حالت آفلاین و آنلاین قابلیت اجرا دارد که هر دو حالت جزء راه‌های افزایش مشتری موثر محسوب می‌شود. در ادامه با این دو روش بیشتر آشنا‌ می‌شویم:

تبلیغات مکان محور به صورت آفلاین

در بازاریابی مکان محور به صورت آفلاین می‌توان از روش‌های مختلفی از قبیل: پوستر، بنر، تراکت، بیلبورد و حتی پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی

تبلیغات مکان محور به صورت آنلاین

تبلیغات مکان محور آنلاین مبتنی بر سرویس‌های آنلاین است. به عنوان مثال با روشن کردن GPS تلفن همراه، گوگل یا برخی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند دیتای مورد نیاز خود از کاربران را جمع آوری کنند و از این طریق به صورت آنلاین تبلیغات برای افراد ارسال می‌شود. معمولا راه‌های افزایش مشتری به این روش، کارآمدتر هستند.

انواع تبلیغات آنلاین مبتنی بر مکان

تبلیغات آنلاین مبتنی بر مکان را می‌توان در قالب پیامک تبلیغاتی به صورت ارسال پیامک به تفکیک شهر و محله، ارسال پیامک بر اساس کدپستی و یا ارسال از روی نقشه انجام داد. در ادامه با هر یک از این روش‌ها بیشتر آشنا‌ می‌شویم:

ارسال پیامک به تفکیک شهر و محله

در این روش با توجه به شهر و محله مورد نظر ارسال پیامک تبلیغاتی انجام می‌شود. این روش یکی از راه‌های افزایش مشتری کارآمد شناخته می‌شود و اثربخشی خوبی در پی خواهد داشت.

ارسال پیامک بر اساس کد پستی

این روش که معمولا برای شهرها یا محله‌های کوچک استفاده می‌شود با کدپستی انجام می‌شود. به این صورت که محله مورد نظر انتخاب می‌شود و با استفاده از رنج کدپستی، پیامک به افراد آن منطقه ارسال می‌شود.

ارسال پیامک از روی نقشه

در سومین روش ارسال پیامک از نقشه استفاده می‌شود؛ در این روش از روی نقشه، شهر و محله مورد نظر به طور دقیق انتخاب می‌شود و دقیقا برای افرادی که در آن محدوده حضور دارند پیامک ارسال می‌گردد.

با ارسال پیام منطقه ای، تبلیغات مکان محور داشته باشید

راه‌های افزایش مشتری

تبلیغات مکان محور با استفاده از ارسال پیام منطقه‌ای به آسانی محقق می‌شود. مجموعه آموت این سرویس را به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری معرفی می‌کند. در پنل پیامکی آموت امکان ارسال پیام منطقه‌ای به صورت انبوه نیز وجود دارد. علاوه بر این، کسب و کارها با امکان خرید خط اختصاصی پیامکی می‌توانند تعامل بهتری با افراد برقرار کنند و پاسخ کاربران را نیز دریافت نمایند. در آموت با استفاده از پیام منطقه‌ای می‌توان به صورت صوتی نیز پیام ارسال کرد و محتوای پیام تبلیغاتی را به صورت صوتی به گوش مخاطب رساند. از دیگر مزایای پنل پیامکی آموت برای ارسال منطقه ای، ارسال پیامک به بلک لیست است. با استفاده از این ویژگی افرادی که دریافت پیام تبلیغاتی بر روی خط خود را غیر فعال کرده اند و در بلک لیست مخابرات قرار گرفته اند نیز پیام مورد نظر را دریافت می‌کنند.

ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی

با این روش ارسال پیامک از طریق دکل‌های مخابراتی به افراد ارسال می‌شود. ارسال پیامک از طریق دکل‌های مخابراتی یکی از راه‌های افزایش مشتری است که اثربخشی بالایی دارد. در این روش دکل‌های مخابراتی افرادی را که در آن محدوده هستند، هدف قرار داده و پیامک تبلیغاتی برای آن‌ها‌ ارسال می‌شود. با این کار بازاریابی تبلیغاتی به صورت هدفمند انجام می‌شود و افرادی که در محدوده کسب و کار سکونت دارند از وجود کسب و کار و خدمات آن آگاه‌ می‌شوند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا با پیامک تبلیغاتی مکان محور به عنوان یکی از راه‌های افزایش مشتری آشنا شدیم. با استفاده از این روش می‌توانید به صورت هدفمند مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود جذب کنید و خدمات خود را به افراد ساکن در محدوده کسب و کار خود معرفی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص‌ می‌توانید با کارشناسان فروش آموت در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

برخی از مشتریان ما

آخرین مقالات

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس بانه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس دانشگاه

پنل اس ام اس آمل

پنل پیامک آمل

پنل اس ام اس برای کارواش

پنل اس ام اس برای کارواش

ورود
قیمت پنل پیامکی