پیامک آموت

ارسال پیامک طولانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آیا شما هم جزو افرادی هستید که همچنان با ارسال پیامک طولانی مشکل دارید؟ احتمالا به وب‌سایت‌های مختلف هم رجوع کرده‌اید و روش‌های مختلفی برای حل آن مشاهده کردید. معمولا این روش‌ها با نصب یک نرم‌افزار جانبی همراه هستند. بیایید یک بار برای همیشه این مسئله را کنار بگذاریم.

ارسال پیامک طولانی یکی از محدودیت‌های پیامک (SMS) از همان روز اول بوده و هست. اما پیامک در گذر زمان دچار تغییر و تحول شده و هر بار سطح استانداردهای آن افزایش پیدا کرده. امروزه شما می‌توانید پیامک‌هایی را با تعداد کاراکتر بسیار بیشتر و حتی ایموجی و ویدیو و صدا و… بفرستید. در این لحظه شما به MMS فکر می‌کنید. اما من در مورد استاندارد جدیدتری صحبت می‌کنم.

محدودیت پیامک طولانی

بزرگ‌ترین محدودیت پیامک طولانی

دوران اولیه پیامک در سال‌های ۱۹۹۲ میلادی (حدود ۳۰ سال پیش)، اگر می‌خواستید به شخصی پیامی بفرستید، تلفن همراه خود را برمی‌داشتید، شماره طرف مقابل را وارد می‌کردید و یک پیامک برای او می‌فرستادید. خیلی ساده و کاربردی! SMS مخفف عبارت Short Messaging Service است، به معنی سرویس پیام کوتاه. سقف محدودیت آن هم ۱۶۰ کاراکتر برای زبان انگلیسی و ۷۰ کاراکتر برای زبان فارسی است. هر حرف، فاصله، نقطه، پرانتز و… یک کاراکتر محاسبه می‌شود. اگرچه ما محدودیت پیامک را به‌صورت کاراکتر بیان می‌کنیم، در اصل این محدودیت یک مسئله مربوط به حجم است. وقتی سقف یک پیامک ۱۶۰ کاراکتر است، یعنی حجم آن ۱۶۰ بایت است. گمان می‌کنم حروف فارسی حجم بیشتری اشغال می‌کنند!

مطلب پیشنهادی: ساده‌ترین روش ارسال پیامک از طریق اینترنت

افرادی که سن بالاتری دارند به خاطر می‌آورند که این سرویس خیلی ساده و کاربردی بود و حتی اگه پیامی بلندتر از سقف محدودیت داشتیم، کافی بود آن را به چند پیام بشکنیم. پس تا اینجا، این اولی راه حل ارسال پیامک طولانی برای ماست:

در اکثر سایت‌ها وقتی می‌خواهند روش حل ارسال پیامک طولانی را بیان کنند کلی اپلیکیشن معرفی می‌کنند که از طریق آن می‌توان پیامک طولانی ارسال کرد. اما چرا راه آسان‌تر را طی نکنیم؟ پیامک خود را بشکنید! به همین سادگی!

پیام چندرسانه‌ای (MMS)

پیام چندرسانه‌ای (MMS)

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، تمایل ما انسان‌ها از ارسال (صرفا) پیامک فراتر رفته و می‌خواستیم چیزهای دیگری مانند عکس، کلیپ و… هم ارسال کنیم. بنابراین MMS طراحی شد. MMS مخفف Multimedia Messaging Service و به معنای سرویس پیام چند رسانه‌ای است. تکنولوژی MMS در سال ۲۰۰۲ میلادی آمد و دقیقا مثل SMS بود و به شما اجازه می‌داد حجمی بیشتر از ۱۶۰ بایت را از طریق یک پیام ارسال کنید، چیزی حدود چند صد کیلوبایت. این هم یک راه دیگر ارسال پیامک طولانی (!):

برای ارسال پیامک طولانی از سرویس پیام چندرسانه‌ای فراری نباشید. MMS به شما اجازه می‌دهد تا چندصد کیلوبایت پیام بفرستید، این یعنی هزاران کاراکتر. باور کنید هزینه‌ی چندانی نخواهد داشت و کاملا به این موضوع می‌ارزد که بخواهید کلی در تنظیمات گوشی دستکاری کنید یا اپلیکیشنی جانبی نصب کنید. خیلی ساده، سرویس MMS خود را فعال کنید!

مطلب پیشنهادی: محدودیت ارسال پیامک

اوایل که MMS آمده بود، کاربران به دلیل اینکه هزینه آن کمی بیشتر از SMS بود، از فعال‌سازی آن خودداری می‌کردند. اما این تصمیم دیگر خیلی قدیمی شده و واقعا نیاز است که برخی تفکرات خودمان را بازنگری کنیم. کار به جایی رسیده که مردم آنقدر درگیر حل مشکل ارسال پیامک طولانی شده‌اند که عملا حاضرند بروند کلی مطالب در سایت‌ها مطالعه کنند و بعد زحمت انجام یکی از روش‌ها را هم به جان بخرند اما MMS خود را فعال نکنند!

شخصا تصور می‌کنم این موضوع بیشتر از این که از روی تنبلی یا عدم تمایل به هزینه باشد، برخواسته از ناآگاهی و فراموش کردن تصمیمات گذشته است. ما آنقدر در گذشته مانده‌ایم که فناوری‌ها حتی از MMS هم فراتر رفته و استاندارد جدیدی برای پیام‌رسانی آورده‌اند. حتی اگر نخواهید از این استانداردها استفاده کنید. راه ساده‌تری هم هست:

به جای اینکه یک نرم‌افزار مخصوصا برای ارسال پیامک طولانی نصب کنید و امنیت اطلاعات خود را با برندهای گمنام به خطر اندازید، از نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که بر بستر اینترنت کار می‌کنند استفاده کنید. مانند تلگرام یا واتس‌اپ یا…

اما از همه بهتر، همین استاندارد جدید است که در ادامه آن را معرفی می‌کنم.

RCS مناسب پیام طولانی

RCS، انقلابی در ارسال پیامک طولانی (یا هر پیامی!)

RCS مخفف Rich Communication Service و به معنی خدمات ارتباطی غنی است. یک استاندارد جدید پیام‌رسانی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. RCS نسل جدید و بعد از MMS است که به شرکت‌ها و سرویس‌دهنده‌ها اجازه می‌دهد کلی از امکانات پیام‌رسان‌های اینترنتی را به سرویس پیامک بیاورند. تصور کنید که در حال پیامک زدن به کسی هستید، و طرف مقابل با دیدن عبارتی مثل «is typing…» متوجه می‌شود که شما قصد ارسال پیامک دارید! با RCS شما می‌توانید فایل‌های بزرگ‌تری بفرستید، بزرگ‌تر از MMS.

RCS یک استاندارد پیام‌رسانی است، پس هر شرکتی می‌تواند با زیرساخت سخت‌افزاری مناسب، اقدام به ارائه آن کند. قسمت جالبش اینجاست که برای استفاده از RCS نیازی نیست اپلیکیشن جدیدی نصب کنید. البته… از نظر تکنیکی باید نصب کنید، اما همه شما از قبل آن را دارید!

نکته‌ای که من در مورد RCS دوست دارم این است که شرکت گوگل از این استاندارد در اپلیکیشن پیامک خودش استفاده می‌کند که در تمام تلفن‌های همراه اندروید به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است.

البته یک نکته در مورد این استاندارد جدید وجود دارد و آن هم این است که هنوز اپراتورهای زیادی آن را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین تا رسیدن این فناوری به ایران هنوز راه در پیش رو داریم. به‌هرحال، در این مطلب سعی کردم ۳ روش ساده و بازنگری‌شده را برای ارسال پیامک طولانی برای شما بیان کنم که نیازی به چرخیدن در تنظیمات تلفن همراه یا نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث نداشته باشید. برای استفاده از این ۳ راه فقط باید یک چیز داشته باشید، قدرت تغییر نگرش!

ارسال پیامک انبوه طولانی

تمام روش‌های قبلی برای ارسال پیامک تکی یا بهتر بگویم برای ارسال پیامک توسط تلفن شخصی‌ تان بود، اما اگر قصد ارسال پیامک انبوه را داشته باشید چه؟ خب در این صورت می‌توانید از سامانه پیامک آموت استفاده کنید که به اندازه ۵ صفحه به شما فضای متن پیامک می‌دهد، چیزی حدود ۳۵۰ کلمه. در ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و خدماتی این مقدار کاراکتر زیاد هم هست، چرا که طبق اصول بازاریابی، پیامک تبلیغاتی شما بایستی تا حد امکان کوتاه و شفاف باشد تا مخاطب زحمت خواندنش را بکشد.

برای استفاده از پنل پیامکی آموت و ارسال پیامک انبوه طولانی به صفحه اصلی خرید پنل پیامکی مراجعه کنید.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی