پیامک آموت

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی آیا امکان‌پذیر است؟ (راه کار جایگزین)

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

لطفا دقت کنید، هر حرفی معنی خاصی می‌دهد!

احتمالا برای شما پیش آمده که بخواهید از سیم‌کارت شخصی خودتان که در موبایل‌تان قرار دارد پیامک انبوه بفرستید اما قبل از اقدام، ندایی در گوش‌تان زنگ خورده که آیا قانون اجازه انجام این کار را می‌دهد؟ و اگر پاسخ مثبت است چطور باید انجام شود؟ آیا می‌توانید به راحتی به برنامه پیامک گوشی خود بروید و به ۵۰۰ نفر پیامک بزنید؟

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی، سیم‌کارت یا موبایل؟

می‌خواهم به عنوان یک نویسنده که تجربه زیادی در تحقیق و تفحص مطالب از اینترنت دارم مطلبی را با شما به اشتراک بگذارم تا باب موضوع ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت شخصی را یک بار برای همیشه ببندیم.

سوال‌هایی که در ابتدا بیان کردم برای من نیز پیش آمد و به این موضوع کشیده شدم که اگر شخصی بخواهد با خط شخصی خود به عده زیادی از افراد پیامک بزند چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا این کار باید نشدنی باشد، در غیر این صورت همه کسب‌وکارها از طریق گوشی شخصی دست به تبلیغات گسترده موبایلی می‌زدند، درست نمی‌گویم؟ اما در اینجا نکته‌ی نهفته است…

 مطلب مرتبط: پیامک انبوه چیست؟ارسال پیامک به مشاغل

تفاوت ارسال پیامک انبوه از خط شخصی، سیم‌کارت و موبایل چیست؟

با جرقه خوردن آن سوال‌ها به سوی حضرت گوگل شتافتم تا ته‌وتوی قضیه را درآورم. عبارت «ارسال پیامک انبوه از خط شخصی» را جستجو کردم و مشتاقانه به مطالعه اولین مقاله پرداختم. از آنجایی که در دنیای وسیع اینترنت شما نباید صرفا به گفته‌های یک منبع اکتفا کنید، به سراغ مقاله‌های بعدی رفتم و متوجه نکته‌ای شدم.

منابع مختلف اگرچه با این عبارت محتوای خود را آغاز می‌کنند اما هر یک معنا و منظور متفاوتی از کلمات دارند. بعضی «ارسال پیامک انبوه از خط شخصی» را آورده‌اند و بعضی دیگر به جای «خط شخصی»، کلمه «سیم‌کارت» یا «موبایل» را گذاشته‌اند و به موارد متفاوتی اشاره می‌کنند که ممکن است در مجموع باعث سردرگمی خواننده شود.

با مطالعه تمام منابع، قصد دارم این ابهامات را رفع کنم و برای راحتی شما همه را در این مطلب آورده‌ام:

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی

خیلی شفاف و صریح، شما نمی‌توانید از خط شخصی خودتان برای ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. در سال‌های گذشته زمانی که تبلیغات پیامکی پا به عرصه بازار گذاشت تمام کسب‌وکارها و سازمان‌ها شروع به ارسال پیامک انبوه نمودند و این کم‌کم باعث نارضایتی عده‌ی بسیاری از مصرف‌کنندگان شد.

نارضایتی دارندگان تلفن همراه سبب شد که معاون رگولاتوری طی خبری اعلام کند:

بر اساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.

در این مصوبه که برای تمام اپراتورهای تلفن همراه لازم به اجراست، سقف ارسال پیامک انبوه به ۵۰۰ عدد در روز رسید. پس از مدتی، در پی ادامه یافتن نارضایتی کاربران، سازمان تنظیم مقرات ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر و قانون‌گذار حوزه ارتباطی کشور، اپراتوهای تلفن همراه را ملزم به ایجاد سامانه‌ای کرد تا کاربران بتوانند با وارد کردن یک کد واحد، امکان اطلاع از پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده هر سه اپراتور را داشته باشند و بدون ترس از این که پیام‌های بانکی نرسد، به راحتی راه دریافت پیامک تبلیغاتی را ببندند. کد دستوری این سامانه #۸۰۰* است.

مطلب مرتبط: معرفی نرم افزار ارسال پیامک انبوه

از آنجایی که همیشه راهی برای دور زدن قانون وجود دارد، رگولاتوری سامانه ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (با شماره ۱۹۵) را ایجاد نمود تا کاربران در صورتی که پس از بستن پیامک تبلیغاتی همچنان آن را دریافت کردند بتوانند ثبت شکایت کنند. اما خوشبختانه گزارش‌ها نشان می‌دهند که تعداد شکایات ثبت‌شده در این سامانه ناچیز است.

در نتیجه شما اجازه دارید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک از خط شخصی خود بفرستید و البته این ریسک را باید بپذیرید که مخاطب ثبت شکایت کرده و خط شما را مسدود کند.

پیشنهاد می‌کنم کلا سراغ ارسال پیامک انبوه با خط شخصی خودتان نروید، چرا که شماره تلفن برای هر کسب‌وکاری ضروری است و به ریسک مسدودیت آن نمی‌ارزد.

ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی

احتمالا تمامی کسب‌وکارها برای انجام تبلیغات پیامکی خود، به فکر استفاده از شماره شخصی خودشان افتاده‌اند. چه دلیلی دارد هزینه خرید پنل و زحمت مدیریت آن را (هرچند کار سختی نیست) به خودشان بدهند؟ آیا افراد می‌توانند بدون طی کردن این مراحل، پیامک‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را برای مشتری ارسال کنند؟

در صورتی که پیام‌های ارسالی یک سیم کارت شخصی از 100 تا 500 عدد باشد و متن این پیام تقریبا تکراری باشد، مخابرات سیم کارت را مسدود خواهد کرد. دقیقا به همین دلیل است که کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود، از پنل پیامکی استفاده کنند. البته که دلایل دیگری هم وجود دارد که ثابت می‌کند استفاده از پنل‌های پیامکی کار منطقی‌تری است.

برای مثال پنل‌های پیامکی امکانات متنوعی به شما ارائه می‌دهند که استفاده از آن‌ها در تمام مراحل اجرای بازاریابی پیامکی، به شما کمک می‌کند تا بازاریابی موفق‌تری داشته باشید. برای مثال استفاده از گنجینه پیامک سامانه آموت یا هوش مصنوعی پیامک آموت، در نگارش یک متن پیامکی جذاب و موفق به شما کمک خواهند کرد.

استفاده از وب سرویس، ارسال به بلک لیست، ارسال پیامک لحظه‌ای و آنی، ارسال پیام از دکل ایرانسل، ارسال پیامک از روی نقشه، خرید خط خدماتی و بسیاری امکانات دیگر در پنل پیامک آموت ارائه می‌شود که برای استفاده از آن‌ها، باید در سامانه پیامک آموت ثبت‌نام کنید.

 

ارسال پیامک انبوه از سیم کارت

ارسال اس ام اس گروهی با سیم کارت

ارسال پیامک انبوه از سیم‌کارت یکی از همین راه‌هایی است که برای دور زدن محدودیت دریافت پیامک تبلیغاتی ایجاد شده است. در اینجا مهم است بدانید که کاربرد این مطلب برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها است که سعی می‌کنند به طریقی تبلیغات پیامکی را به تمام کاربران بفرستند. چرا؟ چون تبلیغات پیامکی بسیار ارزان، مستقیم و مؤثر است. پیامک تنها راهی است که شما می‌توانید به شخصی‌ترین لحظات یک مشتری بالقوه وارد شوید و به او پیشنهادهای وسوسه‌انگیز بدهید!

از بحث منحرف نشویم، برخی منابع (عموما سامانه‌های ارسال پیامک!) زمانی که صحبت از ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت می‌کنند منظورشان این است که شما باید یک پنل پیامکی با قابلیت ارسال پیامک از طریق سیم‌کارت تهیه کنید تا بتوانید از این طریق لیست سیاه یا همان بلک‌لیست (Blacklist) مخابراتی را دور بزنید و پیامک خود را به مقصد برسانید.

ذکر این سؤال نیز مهم است که شما قصد ارسال چه نوع پیامکی را دارید؟ اگر قصد ارسال پیامک خدماتی داشته باشید، صرف هزینه برای استفاده از چنین قابلیتی (که خدا می‌داند هر کسی چه مبلغی برای خود تعریف می‌کند!) اشتباه خواهد بود. زمانی که می‌خواهید پیامک خدماتی بفرستید بهتر است از خطوط خدماتی استفاده کنید.

به‌طور کلی، ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت یک سری ایراداتی دارد:

  • هزینه بالا (نسبت به خطوط اپراتوری)
  • عدم امکان دریافت پیامک (در زمانی که کاربر باید پاسخی ارسال کند)
  • امکان تاخیر در ارسال
  • و…

این «و…» آخر بستگی به سامانه‌ای دارد که این قابلیت را ارائه می‌دهد! به همه این‌ها، شرایط و مدارکی را که باید تهیه کنید را نیز در نظر بگیرید.

ارسال پیامک انبوه از موبایل

دستگاه ارسال پیامک با سیم کارت

 در گذشته‌ای نه چندان دور، برای ارسال پیامک انبوه از سیم کارت شخصی و دستگاه استفاده می‌کردند؛ از سال 1398 این روش منسوخ شد. چرا؟ ارسال پیامک با استفاده از سیم کارت شخصی ممنوع شد. نتیجه این ممنوعیت، منسوخ شدن روش ارسال پیامک با دستگاه شد. اما برای آگاهی دقیق‌تر شما، درباره این موضوع بیش‌تر توضیح خواهم داد.

برای ارسال پیامک با دستگاه، شما نیاز به 1) یک عدد سیم کارت 2) دستگاه Gsm Modem 3) نرم افزار پیامک آموت دارید. این نرم‌افزار باید روی ویندوز شما نصب شود. این روش دو مزیت بسیار مهم داشت:

1.     تعرفه ارسال آن مناسب‌تر بود

2.     ارسال به بلک لیست داشت

اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این روش در سال 98 از سمت تنظیم مقررات رادیویی ممنون و در نتیجه منسوخ شد که در ادامه باعث ایجاد پنل‌های پیامکی شد.

ارسال پیامک انبوه از موبایل

این مورد یکی از آن خنده‌دارهاست! در تحقیقاتم به منبعی برخورد کردم که از «ارسال یامک انبوه با موبایل» به کلی منظور دیگری داشت. این نیز یکی از قابلیت‌هایی است که برخی سرویس‌دهندگان برای راحتی کاربران خود آن را ارائه می‌کنند. منظور این سامانه‌ها از ارسال پیامک با موبایل این است که آن‌ها امکان ارائه کنترل پنل پیامکی از طریق موبایل و پیامک را برای کاربران فراهم کرده‌اند که در جای خودش می‌تواند مفید واقع شود.

روش کار به این صورت است که شما با یک کد خاص که از طریق خط شخصی‌تان برای خط پنل پیامکی ارسال می‌شود، می‌توانید پیامک‌هایی را که قبلا در پنل خود تعریف کرده‌اید را برای کاربرانی (که آن‌ها را نیز از قبل تعریف کرده‌اید!) بفرستید. کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد اما زمانی که یاد بگیرید زیاد کار سختی نخواهد بود.

بنابراین می‌بینید که منابع مختلف منظورهای متفاوتی از ارسال پیامک انبوه با موبایل، سیم‌کارت یا خط شخصی دارند. اما همه ما می‌دانیم که برای کاربران عادی و صاحبان کسب‌وکار و مدیران سازمانی، منظور نهایی همان است که همه می‌دانیم… (ادامه را در تیتر نهایی بخوانید!)

 

بهترین راه برای ارسال پیامک انبوه به لیست سیاه

پیش‌تر گفتم که دلیل اصلی پیگیری افراد و کسب‌وکارها برای ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت شخصی (امیدوارم دیگر اینجا شبهه‌ای بر سر کلمات نباشد!) رساندن پیامک‌های تبلیغاتی به مخاطبان هدف است، چرا که در غیر این صورت هزینه‌ی زیاد این روش (در کنار سایر نقاط ضعفش) به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

1ارسال-پیامک-انبوه-به-لیست-سیاه

پس چه کنیم؟

تا حالا این سؤال را از خود پرسیده‌اید که اصلا چرا باید به یک راه‌حل ابتدایی چسبید در حالی که ممکن است در گذر زمان، راه‌حل‌های بهتر، موثرتر، ساده‌تر، کاربردی‌تر، …تر، …تر (!) اختراع شده باشد؟ بیایید نگاه دیگری به مشکل اولیه بیندازیم (و مشکلاتی جزئی حاشیه‌ای آن):

بسیاری از افراد پیامک تبلیغاتی سیم‌کارت خود را مسدود می‌کنند. در چنین شرایطی چطور می‌توانیم یک کمپین پیامکی موفق و مؤثر داشته باشیم که در آن، مخاطب پیام ما را ببیند؟!

در کنار این مشکل اصلی، بعضی از کسب‌وکارها هم هستند که تبلیغات پیامکی (آنچنان) انبوهی ندارند و صرفا می‌خواهند به تعدادی از مشتریان ثابت (که تعدادشان هم کم است) گهگاهی پیامی بفرستند. پس آن‌ها هم به دنبال ارسال پیامک با سیم‌کارت شخصی هستند.

یک راه‌حل جامع، ارزان و ساده

چه جزو کسب‌وکارهایی باشید که به دنبال ارسال پیامک گهگاهی برای مخاطبان کم‌تعداد باشید یا کسب‌وکاری با برنامه هدفمند برای یک کمپین پیامکی حرفه‌ای و نیاز به رساندن پیام به مخاطب، در هر دو حالت می‌توانید با استفاده از سامانه پیامک آموت به هدف خود برسید. چرا این راه را پیشنهاد می‌دهم:

  • چون هزینه آن در مقایسه با ارسال از سیم‌کارت شخصی بسیار پایین‌تر است.
  • چون قابلیتی به اسم گارانتی ارسال دارد که با استفاده از سیستم هوشمند و چندین خط اختصاصی تضمین می‌کند پیام شما به مخاطب برسد.
  • چون سرعت ارسال آن زیر ۱۰ ثانیه است.
  • چون در کنار ارسال انبوه، ارسال تکی هم دارد.
  • چون ۱۰ روز مهلت تست و تبلیغات رایگان دارد.
  • ارسال پیامک به لیست سیاه (کسانی که تبلیغات خود را بسته اند)

فقط همین ۵ قابلیت به تنهایی می‌توانند این مشکل را سریع، مؤثر و ارزان حل کنند. سامانه پیامک آموت جامع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سامانه ارسال پیامک انبوه یا تکی است که کسب‌وکارها و سازمان‌ها (در تمامی ابعاد) از خدمات آن استفاده می‌کنند.

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
خدمات پنل پیامکی آموت
ورود
قیمت پنل پیامکی