پیامک آموت

کلاهبرداری پیامکی چیست؟

کلاهبرداری پیامکی چیست؟
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ارسال پیامک انبوه در کنار تمام مزایایی که دارد و مشکلاتی که رفع می‌کند، دارای چالش‌هایی هم هست؛ برای مثال ارسال پیامک کلاهبرداری ممکن است مشکل این نوع بازاریابی باشد. کلاهبرداری پیامکی زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران با ارسال پیامک، سعی در دستیابی به اطلاعات شما دارند؛ این اطلاعات ممکن است اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی و حساب شما باشد.

نحوه تشخیص کلاهبرداری پیامکی

      • توجه به پیش شماره: یکی از مهم‌ترین و معتبرترین راه‌های تشخیص پیام جعلی، توجه به پیش شماره آن است؛ چرا که تمامی پیامک‌های معتبر از سرشماره‌های خدماتی ارسال می‌شوند. در این صورت اگر پیامکی با ارسال پیامک از خط شخصی برایتان ارسال شود، جعلی است و قابل استناد نمی‌باشد.

      • توجه به محتوای پیام: در مورد پیام‌هایی که شما را دعوت به انجام کاری می‌کنند و از شما می‌خواهند روی لینکی کلیک کنید یا فرمی را پر کنید، کمی حساس‌تر باشید.

      • توجه به لحن پیام: گاهی در لحن پیامک ارسال شده، فوریتی حس می‌کنید یا این طور به نظر می‌رسد که فرستند قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن، کاری برایش انجام دهید. در چنین شرایطی شاید بد نباشد کمی بیش‌تر دقت کنید.

    نحوه گزارش پیامک کلاهبرداری به پلیس فتا 

    همان طور که می‌دانید پلیس فتا وظیفه نظارت و پیگیری جرایم اینترنتی را دارد؛ در نتیجه در صورت مشاهده تخلف پیامکی می‌توانید آن را به پلیس فتا گزارش دهید. ثبت شکایت به روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

        • ثبت شکایت به صورت آنلاین

        • ثبت شکایت تلفنی

        • مراجعه به صورت حضوری

      برای ثبت شکایت اینترنتی باید این مراحل را طی کنید:

          • برای ثبت شکایت در اولین مرحله باید در سایت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، عضو شوید.

          • به صفحه نوبت دهی خدمات الکترونیک قضایی بروید و اطلاعات خواسته شده را پر کنید.

          • پس از تعیین نوبت، به صورت حضوری به خدمایت قضایی می‌روید تا شکایت خود را مطرح کنید.

        انواع کلاهبرداری پیامکی

        پیامک‌های کلاهبرداری یا جعلی تحت عناوین مختلفی ارسال می‌شوند که می‌توانیم آن‌ها را این گونه دسته‌بندی کنیم:

            • کلاهبرداری پیامکی شما برنده شده‌اید

            • کلاهبرداری پیامکی سهام عدالت

            • پیامک کلاهبرداری برای تتر

            • پیامک‌های کلاهبرداری در واتساپ

          کلاهبرداری پیامکی شما برنده شده‌اید !

          یکی از پیامک‌های جعلی با محتوای برنده شدن در قرعه‌کشی و بردن جایزه ارسال می‌شود؛ در چنین شرایطی ممکن است انواع و اقسام پیشنهادات مثل برنده شدن در سفرهای زیارتی یا قرعه‌کشی های مناسبتی مطرح شود که بهتر است به آن‌ها توجه نکنید.

          کلاهبرداری پیامکی سهام عدالت !

          پیامکی با محتوای ثبت‌نام دوباره در سهام عدالت، همچنان هم می‌تواند گول زننده باشد و عده زیادی را به فکر سو استفاده از افراد و اطلاعات‌شان بیندازد. پس اگر پیامکی با این مضمون دیدید، بهتر است کمی تحقیق کنید. 

          پیامک کلاهبرداری برای تتر !

          بازار ارزهای دیجیتال داغ است و همین عامل زمینه را برای سودجویی فراهم می‌کند؛ کلاهبرداران با استفاده از هک کردن اطلاعات برخی صرافی‌های نامعتبر و استفاده از اطلاعات آن و ارسال پیامک اقدام به خالی کردن کیف پول ارز دیجیتال افراد می‌کنند.

          پیامک‌های کلاهبرداری در واتساپ 

          کلاهبرداری پیامکی چیست؟

          پای کلاهبرداری‌ها به واتساپ هم باز شده است؛ این پیام کلاهبرداری ممکن است تحت عنوان پیامک کد تایید واتساپ ارسال شود یا به عنوان پیامکی هنگام برقراری تماس واتساپی با یک دوست برایتان ارسال شود. در هر صورت بهتر است نسبت به این گونه پیام‌ها هوشیارتر باشید.

          پیامک‌های کلاهبرداری قوه قضائیه

          نوعی دیگر از پیامک‌های کلاهبرداری هم مربوط به پیامک‌هایی است که به نظر می‌رسد از سمت قوه قضائیه ارسال شده‌اند؛ در صورتی که چنین نیست. از آن جایی که پیامک‌های قوه قضائیه اصولا اهمیت زیادی دارد و واجب است که به موقع بررسی شود، کلاهبرداران از این فوریت و اهمیت سو استفاده می‌کنند برای اینکه به اهداف خود دست پیدا کنند.

          پیامک کلاهبرداری ابلاغیه

          در پیامک کلاهبرداری ابلاغیه، شخص کلاهبردار با استفاده از ارسال یک پیامک همراه با لینک، از شخص مورد نظر می‌خواهد جهت مشاهده شکوائیه، بر روی لینک کلیک کند. کلیک بر روی لینک کافی است تا در دام کلاه برداری بیفتید. در ادامه این روند، از شما مبلغ ناچیزی دریافت می‌کند، تا بتوانید شکوائیه را ببینید و از همین طریق تمام اطلاعات بانکی شما را ذخیره می‌کند.

          10روز بصورت رایگان استفاده کنید!

          10روز بصورت رایگان استفاده کنید!
          خدمات پنل پیامکی آموت
          ورود
          قیمت پنل پیامکی